گزارش ویژه/ دلیل تغییر گزارشگر بازی استقلال - ذوب آهن؛ واحد سیار شبکه سه اجاره رفت؛ سیم کوتاه بود!

گزارش ویژه/ دلیل تغییر گزارشگر بازی استقلال - ذوب آهن؛ واحد سیار شبکه سه اجاره رفت؛ سیم کوتاه بود!

پایگاه خبری فوتبالی- دلیل تغییر اجباری گزارشگر بازی استقلال و ذوب آهن مشخص شد.

به گزارش فوتبالی، در شرایطی که قرار بود پیمان یوسفی گزارشگر بازی دو تیم در جام حذفی باشد اما محمدرضا احمدی قبل از شروع بازی اعلام کرد که به دلیل یکسری مشکلات فنی، یوسفی نمی‌تواند این بازی را از ورزشگاه آزادی گزارش کند و به همین دلیل احمدی از داخل استودیوی فوتبال برتر، مشغول گزارش این بازی است. اتفاقی عجیب در یک بازی مهم جام حذفی که یک طرفش تیم پرطرفدار استقلال بود که میلیونها مخاطب انتظار می کشیدند تا بازی را با کیفیت بالا و دوربین های زیاد و صحنه های اسلوموشن ببینند اما در نیمه اول چمن ورزشگاه به زردی می زد، دوربین ها ناقص بود و البته صحنه آهسته هم پخش نمی شد. تعداد کم دوربین ها همه را به یاد پخش فوتبال در دهه های 60 و 70 می انداخت. اما چرا این اتفاق افتاد؟

اطلاعات خبرنگار فوتبالی حاکی از آن است که بی نظمی در واحد فنی صداوسیما و شبکه سه باعث تغییر گزارشگر و افت کیفی پخش بازی امروز شده بود. داستان از این قرار است که صداوسیما برای پخش زنده مسابقات در ورزشگاه آزادی یک واحد سیار مجهز دارد منتهی آنهایی که امروز در ورزشگاه آزادی هستند متوجه شوند که واحد سیار مستقر در ورزشگاه، آن واحد سیار همیشگی نیست و واحد سیار دیگری به ورزشگاه آزادی رفته بود.

واحد سیار مربوط به برنامه دیگری به نام "زوجی نو" با امکانات به مراتب کمتر در ورزشگاه آزادی مستقر شده بود و گویا واحد سیار اصلی شبکه سه به یک برنامه اینترنتی اجاره داده شده بود و برنامه‌ای به نام پیشگو که اجرای آن به عهده پژمان جمشیدی است و در برج میلاد برای یک پلتفرم اینترنتی ضبط می شود واحد سیار و چند دوربین را در اختیار گرفته بودند.در واقع واحد سیاری که امروز در ورزشگاه آزادی مستقر بود، حداقل در نیمه اول امکانات کافی برای پخش زنده یک مسابقه فوتبال را نداشته و به همین دلیل در نیمه اول خبری از پخش صحنه آهسته نبوده و حتی کیفیت تصویر هم پایین‌تر از حد معمول بود! در هر حال وقتی اعتراض ها در فضای مجازی و صفحه برنامه فوتبال برتر و تماس های مردمی با روابط عمومی سازمان زیاد شده بود، چندین دوربین به ورزشگاه آزادی رسید تا صحنه های آهسته پخش شود و کیفیت تصاویر هم بالا برود. 

نکته عجیب اینکه سیمی که باید از واحد سیار به جایگاه گزارشگران برسد تا امکان گزارش فراهم شود، کوتاهتر از حد انتظار بوده و نهایتا تا کنار نیمکت دو تیم رسیده است،  در حالیکه سیم صدا باید تا جایگاه گزارشگران می رفت اما کوتاهی سیم هم سوژه عجیب دیگر این ماجرا بود. گویا این پیشنهاد مطرح می‌شود که پیمان یوسفی به مانند گزارشگران دهه‌های گذشته، از کنار زمین بازی را گزارش کند منتهی به خاطر خالی بودن ورزشگاه از تماشاگر و امکان اینکه صدای نیمکت ها و بازیکنان به آنتن برسد، پیمان یوسفی هم قبول نمی کند و در نهایت گزارشگر بازی محمدرضا احمدی می شود که از استودیوی فوتبال برتر بازی را گزارش می کند. 

از این دست اتفاقات احتمالا فقط در شبکه های تلویزیونی ورزشی ما اتفاق می افتد. سالها بعد اگر از پیمان یوسفی بپرسند چرا بازی استقلال – ذوب آهن در جام حذفی را گزارش نکردی شاید با یک جمله کوتاه پاسخ دهد: سیم کوتاه بود، نشد گزارش کنم!

1984