پیش‌بازی منچستریونایتد - لیورپول؛ دشمنان همیشگی!

پیش‌بازی منچستریونایتد - لیورپول؛ دشمنان همیشگی!

پایگاه خبری فوتبالی – منچستریونایتد امروز از ساعت ۲۰:۰۰ در اولدترافورد از لیورپول پذیرایی خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، رقابت هیجان‌انگیز منچستریونایتد و لیورپول حالا به یک بازی مهم برای گواردیولا و سیتیزن‌ها تبدیل شده. دیدار که می‌تواند زمان قهرمانی سیتی را مشخص کند.

منچستر سولشر امسال قابل قبول کار کرده. هنوز هم با هر لغزشی هشتگ‌ها علیه سولشر ترند می‌شود اما او حالا هم تیمش را بالاتر از چلسی و لیورپول دوم کرده و هم در نیمه نهایی لیگ اروپا رم را درهم کوبیده. کسب جام، تضمینی بر فرصت‌ دادن به اوست اما به هرحال پیروزی در دیدار مقابل رقیب همیشگی‌ هم برای منچستری‌ها اهمیت فراوانی دارد. با توجه به برد مقتدرانه برابر رم احتمال استراحت دادن به بازیکنان، کم است و احتمالا سولشر با تمام قوا تیمش را به زمین می‌فرستد تا با قطعی کردن رتبه دوم، هم لیورپول را شکست داده باشد و هم این تیم را از کسب سهمیه دور کند.

در سمت مقابل لیورپول همچنان در حال تلاش برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان است اما در عین حال امکان دارد حتی سهمیه لیگ اروپا را هم نگیرد. برد برای شاگردان کلوپ الزامی است و آن‌ها باید تمام تلاش‌شان را کنند تا دست پر از اولدترافورد بیرون بیایند. کلوپ درگیر مصدومیت‌ها است اما بازیکنانش باید به دلیل بازی‌های کمتر، انرژی بیشتری نسبت به منچستر داشته باشند هرچند که انصافا لیورپول دیگر آن تیم یک دست سال‌های گذشته نیست.

منچستر برد را به عنوان یک موفقیت برابر رقیب دیرین می‌خواهد و لیورپول علاوه بر شکست دشمن همیشگی به فکر کسب امتیاز برای سهمیه است. قدرت منچستر در حال حاضر از انگیزه لیورپولی‌ها بیشتر است و باید دید کدام ترازوی کدام طرف سنگین‌تر است. آیا اصلا ۲ طرف به برد فکر می‌کنند یا می‌خواهند مقابل حریف ناکام نباشند؟

***
آخرین بازی ۲ تیم در چهارچوب اف ای کاپ برگزار شد و منچستریونایتد ۳-۲ پیروز شد. پیش از آن در ۵ بازی، منچستر هیچ بردی مقابل لیورپول تجربه نکرده بود.

آخرین برد یونایتد در لیگ مقابل لیورپول مارچ ۲۰۱۸ اتفاق افتاده و آخرین برد لیورپول فصل گذشته با حساب ۲-۰.

آخرین شکست یونایتد در لیگ ۲۷ زانویه (اوایل بهمن) اتفاق افتاده و آخرین شکست لیورپول در ماه مارچ (اسفند).

***
ترکیب احتمالی منچستریونایتد از نگاه گاردین: هندرسون – لیندلوف – مگوایر – لوک شاو – ون بیساکا  - فرد – مک تامینی – پوگبا – فرناندز – رشفورد - کاوانی

ترکیب احتمالی لیورپول از نگاه گاردین: آلیسون – فابینیو – کاباک – رابرتسون – آرنولد – تیاگو – میلنر – واینالدوم – مانه – ژوتا – صلاح

1101