پیش‌بازی ليورپول - منچستريونايتد؛ یک بازی سنتی با دو انگیزه متفاوت

پیش‌بازی ليورپول - منچستريونايتد؛ یک بازی سنتی با دو انگیزه متفاوت

پایگاه خبری فوتبالی - یکی از مهم‌ترین مسابقات فصل لیگ برتر جزیره امشب میان شیاطین سرخ و لک‌لک‌های آنفیلد برگزار می‌شود.

به گزارش فوتبالی، در چهارچوب یک مسابقه معوقه از رقابت‌های هفته سی‌ام لیگ برتر فوتبال انگلستان، امشب سه شنبه نوزدهم آوریل سال ۲۰۲۲ میلادی مصادف با سی‌ام فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ هجری شمسی و از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران، شاگردان یورگن کلوپ در تیم ليورپول در ورزشگاه آنفیلد و با قضاوت مارتین اتکینسون، داور سرشناس انگلیسی به مصاف شاگردان رالف رانگنیک در تیم منچستر یونایتد انگلستان خواهند رفت.

اکتبر ۲۰۲۱ لیورپول در اولدترافورد با نتیجه پنج هیچ منچستر یونایتد را شکست داد. کیتا، ژوتا و صلاح (سه بار) گل‌های قرمزهای مرسی‌ساید را به ثمر رساندند.

در بیست و سه بازی از بیست و چهار آخری که کریستیانو رونالدو برای منچستریونایتد گل زده، این تیم پیروز شده است. آخرین مرتبه که او گل زده و تیمش برنده نشده مارس ۲۰۰۹ مقابل لیورپول بوده است.

چهار سال و یک ماه است که منچستر یونایتد موفق به شکست لیورپول در لیگ نشده است. شیاطین سرخ آخرین مرتبه مارس ۲۰۱۸ برنده شدند. آخرين بردشان در آنفیلد هم ژانویه ۲۰۱۶ رقم خورد.

در تاریخ لیگ برتر لیورپول هفده بازی را از منچستریونایتد برده و بیست و هشت بازی را باخته. چهارده بازی هم بدون برنده تمام شده است.

لیورپول در هفت دیدار آخرش مقابل منچستریونایتد شکست نخورده است. از این هفت دیدار چهار بازی را لیورپولی‌ها برده‌اند.

در یازده بازی آخر مقابل لیورپول، منچستر یونایتد فقط یک برد در سال ۲۰۱۸ را داشته، چهار بازی را باخته و شش بازی هم برنده نداشته است.

لیورپول پنج فصل گذشته در آنفیلد مقابل منچستر یونایتد شکست نخورده. از این پنج بازی، دو بازی را برده‌اند و سه بازی مساوی شده است.

لیورپول شانس دارد برای اولین مرتبه بعد از هشت سال مقابل منچستر یونایتد دبل کند. آخرین مرتبه این اتفاق فصل ۲۰۱۴ - ۲۰۱۳ رخ داده است.

در صورتی که قرمزهای مرسی ساید این بازی را مقابل منچستریونایتد ببرند، بعد از سیزده سال سه مرتبه پیاپی رقیب دیرینه را شکست داده‌اند.

لیورپول بعد از آخرین شکستش در دسامبر ۲۰۲۱ مقابل لسترسیتی بیش از تمام تیم‌های لیگ برتری امتیاز گرفته است. قرمزهای آنفیلد سی و دو امتیاز در این مدت زمان کسب کرده‌اند.

منچستر یونایتد در پنج دیدار آخری که در آنفیلد به میدان رفته، پیروز نشده و سه تساوی و دو شکست برای شیاطین‌سرخ رقم خورده است.

هشتاد و یک برد برای منچستر یونایتد در مقابل شصت و نُه برد برای لیورپول. از دویست و هشت رویارویی دو تیم در تاریخ، پنجاه و هشت بازی هم مساوی شده است.

تیم رالف رانگنیک به شدت از عدم تعادل رنج می‌برد و قطعا شمار قابل توجهی از هواداران منچستر یونایتد، تساوی در بازی امشب را رضایت بخش و ایده آل می‌دانند. امتیاز از دست دادن مقابل تیم‌هایی همچون واتفورد، برنلی و اورتون، کار را برای منچستر یونایتد سخت کرده است و البته با نگاهی به برنامه بازی‌های این تیم، شرایط آسان‌تر هم نخواهد شد؛ چون آن‌ها پس از لیورپول باید با آرسنال و چلسی هم رو به رو شوند.

در مقابل، شاگردان یورگن کلوپ در ماه‌های اخیر به قدری خیره کننده ظاهر شده‌اند که رضایت کامل هواداران خود را فراهم ساخته‌اند. این تیم به لطف قوی‌تر شدن عمق ترکیبش، به طور جدی برای قهرمانی در لیگ برتر تلاش می‌کند و هم‌چنان این فرصت را دارد تا در فصل جاری به یک چهارگانه شیرین هم دست یابد.

آسیب‌دیدگی جزئی سادیو مانه در آستانه این دیدار حساس ممکن است باعث دوری ستاره لیورپول از ترکیب تیمش در بازی امشب شود. منچستر یونایتد هم در لیست مصدومانش نام رافائل واران، لوک شاو، فرد، ادینسون کاوانی و اسکات مک‌تومینای را می‌بیند. میسون گرینوود هم که هم‌چنان از تمرین و مسابقات کنار گذاشته شده است.

ترکیب احتمالی لیورپول:

آلیسون، آرنولد، ماتیپ، فان‌دایک، رابرتسون، هندرسون، فابینیو، تیاگو، صلاح، دیاز، ژوتا

ترکیب احتمالی منچستر یونایتد:

دخیا، فن‌بیساکا، مگوایر، لیندلوف، تلس، ماتیچ، فرناندز، پوگبا، الانگا، سانچو، رونالدو

9404