مسی: اگر به عقب برگردم، باز هم فکس می زنم/ بارسلونا از من بزرگ‌تر است

مسی: اگر به عقب برگردم، باز هم فکس می زنم/ بارسلونا از من بزرگ‌تر است

پایگاه خبری فوتبالی - لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا مصاحبه ای با جوردی ایووله داشته است.

به گزارش فوتبالی، در مورد این مصاحبه تبلیغات زیادی صورت گرفته بود. مصاحبه قرار بود که هفته گذشته برگزار شود اما لئو درخواست داده بود که مصاحبه با یک هفته تاخیر پخش شود تا خللی در برنامه های خیریه شبکه TV3 برای جمع آوری پول در آن روز ایجاد نشود. بخش های جالب مصاحبه را مرور می کنیم:

تعطیلات:" معمولا به آرژانتین می روم. با خانواده جشن می گیریم. مادرم و خواهرم در آن جا هستند. همه دور هم جمع می شویم. البته بحران کرونا شرایط را مشکل کرده و نمی دانیم که محدودیت ها چطور خواهد بود. فکر می کنم که در آرژانتین حداکثر ده نفر می توانند دور هم جمع شوند."

بابانوئل یا عید شکرگزاری؟" هر دو را جشن می گیریم. بابانوئل را بیشتر دوست دارم اما عید شکرگزاری را هم دوست دارم."

هدایای کودکی:" همیشه توپ، کفش یا چیزی مربوط به فوتبال هدیه می گرفتم. گاهی هم پیراهن فوتبال و لباس نیولز را هدیه می گرفتم اما به طور کلی از هدایایی که از بابانوئل به دست ممی رسید، راضی بودم."

پس از شکست مقابل کادیز و یووه پذیرفتی که این مصاحبه را داشته باشی:" وقتی به من گفتند که در مورد کرونا صحبت کنم... زیاد اهل صحبت های عمومی در مورد مسائل جدی نیستم و ترجیح می دهم که در مورد چنین مسائلی با اطرافیانم صحبت کنم اما وقتی قول دادم، به آن عمل می کنم."

چه چیزی تو را از صندلی ات بلند می کند؟" قطعا هیجان هواداران و عشقی که دارند برایم مهم است اما در حال حاضر چیزی که من را از صندلی ام بلند می کند، فرزندانم هستند که باید همیشه مراقبشان باشم."

ورزشکاران محبوب:" نادال، فدرر، لبران و .. در همه ورزشها ، ورزشکارانی قابل تحسین وجود دارند. رونالدو در فوتبال و ... همه ورزشکارانی که می درخشند و بیشترین تلاش خود را انجام می دهند را تحسین می کنم."

پلی استیشن:" قبلا زیاد بازی می کردم اما زمانی که تیاگو متولد شده، بازی نمی کنم. قبلا کل روز بازی می کردم. حالا هر وقت تیاگو بازی کند، با او بازی می کنم."

همیشه با مسی بازی می کنی یا گاهی رونالدو را انتخاب می کنی؟" با هر کسی بازی می کنم. معمولا تیاگو تیم ها را انتخاب می کند اما با تیم های دیگری جز بارسا هم بازی می کنم."

پیراهن بارسا برایت چه حسی دارد؟" همه چیز. بارسلونا زندگی من است. از 13 سالگی در آن جا هستم. در این باشگاه و این شهر بزرگ شدم. بیشتر از آن که در کشورم بازی کنم در بارسلونا بازی کردم. در این باشگاه به عنوان بازیکن و انسان شکل گرفتم. همیشه با تمام وجود در خدمت بارسلونا بوده ام و از وقتی یادم می آید در این جا بوده ام."

لمس لوگوی بارسلونا در زمان جشن گلزنی:" من زیاد اهل ادا در آوردن نیستم و هر چیزی که رخ می دهد مربوط به همان لحظه است و حسی است که در همان لحظه دارم."

احوالت چطور است؟" خوب است. حقیقت این است که در تابستان و قبل از تابستان و در زمان اتمام فصل اتفاقات بدی رخ داد، بعد از آن نوبت فکس و این اتفاقات بود ... حس خوبی دارم و انگیزه زیادی دارم تا برای همه  چیز بجنگم. از نظر مالی نیز شرایط بارسلونا مشکل است. حقیقتا شرایط مشکلی برای باشگاه است و سخت است که به اوضاع قبل از کرونا برگردیم."

اخیرا گریه کردی؟" به خاطر مسائل ورزشی گریه نکردم اما خیلی اذیت شدم.البته  به خاطر مسائل دیگر گریه کردم. ترجیح می دهم وارد جزئیات نشوم اما از نظر مسائل ورزشی خیلی اذیت شدم."

توجه به شرایط:" من اهل ژست و ادا نیستم. شخصیت من مشخص است و هر کاری که می کنم از درون قلبم است و احساسات روزمره خود را مروز می دهم. به حرف دیگران توجهی نمی کنم چرا که در غیر این صورت دیوانه می شوم. خیلی از افراد بدون این که چیزی بدانند، حرف می زنند. در دنیای امروز می توانی دروغی را بگویی و دیگران باور کنند. اما همه حرفهایی که گفته می شود، واقعیت نیست."

انتقال به بارسلونا در 13 سالگی:" شرایط مشکلی بود. با همه توانم بازی می کردم. باید به جایی مر فتم که شناختی از آن نداشتم و با توجه به شخصیتم شرایط مشکلی بود. البته این تجربه به من کمک کرد تا پیشرفت کنم. خجالتی بودم. سعی کردم که به رویایم برسم. روی تمرینات و بازیها تمرکز داشتم و به تدریج بهتر شدم. هماهنگ شدن با شرایط برایم مشکل بود، سعی می کردم همه چیز را درون خودم بریزم و چیزی را بروز نمی دادم."

شباهت بارتومئو با شخصیت کارتونی "نوبیتا :" بله شوخی هایی انجام می شد. البته من این شوخی را نمی کردم."

اطرافیانت:" من خیلی سخت به دیگران اجازه ورود به زندگی شخصی ام را می دهم. همیشه سخت انتخاب می کنم."

زندگی عادی:" زندگی من خیلی عادی است اما گاهی خسته کننده است. صبح بیدار می شوم، صبحانه می خوریم، تمرین می کنم، برمی گردم، با آنتونلا ناهار می خورم، دنبال بچه ها می رویم و با آنها هستیم. حدود ساعت هشت شام می خوریم و می خوابیم. همین."

به هایپر مارکت می روی؟"گاهی می روم. دوست دارم به سوپرمارکت بروم اما دوست ندارم که کسی من را بشناسد و من را دنبال کند. اگر به سوپرمارکت ها بروم معمولا افرادزیادی من را می شناسند. رفتن به جاهای شلوغ برایم سخت است."

شرایط سخت اجتماعی:" بله از این شرایط خبر داریم. برخی فکر می کنند که ما در یک حباب زندگی می کنیم و نمی دانیم که چه خبر است، پول در می آوریم و به بقیه اهمیتی نمی دهیم اما این دروغ است. مثل هر فرد دیگری از حقیقت جامعه خبر داریم. دوست دارم که اخبار را دنبال کنم."

چه چیزی از مسی بودن را دوست نداری؟" شرایط خودم را خوب و مناسب می دانم اما گاهی دوست دارم که ناشناخته بمانم و از رفتن به سینما یا سوپرمارکت لذت ببرم و نیازی نباشد که به کارهایم و 300 چشمی که به من نگاه می کنند، فکر کنم. همیشه از محبتی که به من می شود، تشکر می کنم اما گاهی دوست دارم که ناشناس باشم."

خانواده فقیری داشتی؟" نه اما متعلق به طبقه متوسط بودیم. چیزی کم نداشتم. زندگی خوبی داشتیم اما چیزهای لوکس نداشتیم."

چقدر پول داری؟" می دانم که چقدر دارم، چه چیزی دارم و چه چیزی ندارم. حواسم به همه چیز هست."

استادیوم های خالی:" حسی که دارم این است که وحشتناک است. همه چیز زشت و سرد است. حس خیلی بد و عجیبی است. عجیب است که به نیوکمپ بروی و کسی را نبینی. بازیها نزدیک تر شده اند و همه چیز متفاوت است."

فشار بازیها:" بعضی ها فقط به قراردادهای تلویزیونی و بازیها فکر می کنند و به ورزشکاران اهمیتی نمی دهند. در حال حاضر فقط به مسائل مالی فکر می کنند نه ورزش یا بازی. ما دوست داریم که بازی کنیم اما ترجیح می دهیم که از بازی کردن لذت ببریم."

در لحظه اعلام درگذشت مارادونا کجا بودی؟" در خانه بودم. پدرم برایم پیام فرستاد و تلویزیون را روشن کردم. دیوانه وار بود، نمی دانستم باور کنم. می دانستم حال دیگو خوب نیست اما تصور چنین چیزی را نداشتم. وحشتناک بود."

حس می کنی که تو هم یادبودی نظیر مارادونا را بعد از مرگت داشته باشی؟" نه به این فکر می کنم و نه می خواهم فکر کنم.  اما کاری که دیگو برای آرژانتین کرد، بی نظیر بود و لیاقتش را داشت."

به مرگ فکر می کنی؟" نه. البته قطعا به این که در صورت نبودنم ، خانواده ام و بچه هایم چه خواهند کرد، فکر می کنم اما خیلی کم و به ندرت این اتفاق رخ می دهد."

پیراهن ادای احترام به مارادونا:" باشگاه نیولز به من هدیه داده بود و آن را نگه داشته بودم. حس کردم که زمانش بود که چنین کاری انجام بدهم."

می دانستی گل می زنی؟" بله هر چند که قبل از آن موقعیت هایی از دست رفته بود. اما آن روز می دانستم که گل می زنم و جشن گرفتم و گلم را به او تقدیم کردم."

موضع سیاسی:" دوست ندارم در مورد سیاست نظر بدهم. سعی می کنم که به اخبار گوش بدهم، دوست دارم با اطرافیانم صحبت کنم. سیاست مسئله عجیبی است. در حال حاضر جناح های سیاسی شبیه تیم های فوتبال هستند. برخی طرفدار یک تیم می شوند. من بهترین ها را برای کشورم می خواهم."

چرا این قدر با شکست مشکل داری؟" نمی دانم، از بچگی همین بود. وقتی می باختم، گریه می کردم. وقتی می بازیم ، عصبانی می شوم و حرفهایی می زنم که خوشایند نیست اما من همین گونه هستم و باختن را دوست ندارم."

استرس:" برای بهترین بازیکن دنیا بودن یا چیزهایی که می گویند، بازی نمی کنم و سعی می کنم که بهترین عملکردم را برای تیم خود داشته باشم. "

روانشناس :" باید نزد روانشناس می رفتم اما هرگز نرفتم. برخی اصرار کردند که بروم اما من فرد بسیار درونگرایی هستم و همه چیز را درون خودم نگه می دارم. "

اگر به عقب برگردی دوباره فکس می فرستی؟" بله، می خواستم نظرم را رسمی بگویم. در شش ماه قبلش به مدیر گفته بودم که می خواهم بروم و از او کمک خواسته بودم و او همیشه پاسخ منفی می داد. می خواستم با این روش بگویم که حرفم جدی است و موضعم را برای باشگاه رسمی کردم."

به خاطر آن کار گفتند که ناسپاس هستی؟" بله چرا که می گفتند که باشگاه چیزهای زیادی به من داده است و... من از باشگاه بارسلونا خیلی متشکرم، عاشق این باشگاه و این شهر هستم. من همه چیزم را برای باشگاه گذاشتم  اما لحظه ای رسید که فکر کردم دورانم تمام شده است و به تغییر نیاز دارم. در ذهنم فکر می کردم که باید این شرایط را عوض کنم. می دانستم که سال تحول و تغییر رسیده است و من همیشه می خواهم که برای کسب جامهای بیشتر بجنگم و چمپیونزلیگ و لیگ را ببرم و زمانش رسیده بود تا تغییر ایجاد شود. می خواستم بروم اما مدیر اجازه نداد و اخباری را بیرون داد که گویی من شخصیت منفی داستان هستم اما آرامش خودرا حفظ کردم. این تصمیم برای من خیلی مشکل بود. وحشتناک بود. چنین تصمیمی آسان نبود. فکر نمی کنم که شهری بهتر از بارسلونا برای زندگی وجود داشته باشد و خانواده ام دوست نداشتند که از این شهر بروم اما سعی کردم که بهترین تصمیم را برای خودم و باشگاه بگیرم. من نیاز داشتم تا جدا شوم چرا که دوره ام تمام شده بود. نمی خواستم که ماجرا این قدر دراماتیک شود."

وداع سوارز:" من قبل از آن تصمیم خودم را گرفته بودم اما کاری که با او کردند، جنون آمیز بود. رایگان جدا شد. هزینه مدت باقی مانده از قراردادش را پرداختند و او به تیمی رفت که رقیب مستقیم ماست."

بارتومئو:" در طول سالهای مختلف بارها در مورد مسائل مختلف من را فریب داد."

چه زمانی تصمیم به جدایی گرفتی؟" یک لحظه خاص وجود نداشت، این تصمیم حاصل یک مسیر بود. سال پایانی خیلی مشکل بود. قبل از آن نیز نحوه حذف ما از لیگ قهرمانان مشکل بود. اگر کار به دادگاه کشیده می شد، من برنده می شدم و مطمئن بودم اما نمی خواستم این گونه از بارسا بروم."

اداره مالیات :" نمی دانم که تحقیقات بیشتری از من شد یا نه. با اداره مالیات مشکلاتی داشتم که حل شد. از برخورد بدی که با من شد، دلخور بودم. از برخورد رسانه های مادرید هم دلخور بودم و همچنین بخشی از رسانه های کاتالونیا. برای افراد دیگر هم مشکلاتی مشابه با اداره مالیات وجود داشت اما چنین برخوردی با آنها صورت نگرفت."

می گویند مسی در رختکن دستور می دهد:"مدتهاست که این را می گویند. از طرفی می گویند که من در تیم ملی، مربیان را انتخاب می کنم و دوستانم را بازی می دهم. از این حرفها ناراحت می شوم چرا که خیلی ها فکر می کنند که واقعیت دارد. مردم همه حرفهایی که می شنوند را باو می کنند و خیلی ها فکر می کنند که من، بازیکنان و مربیان را انجام می دهم و خریدها را انجام می دهم اما واقعیت ندارم."

کومان:" او با جدیت و تفکراتی مشخص کارش را می کند. انتخاب او تصمیم درستی بوده است و خیلی خوب کار می کند. شرایط مشکلی وجود دارد چون چهره ها و جوان های زیادی در تیم هستند."

مدیر انتقالی بارسا گفته که مسی باید در تابستان فروخته می شد:" نیازی نیست تا چیزی بگویم چون گذشته ها گذشته است و او مسئول این کار نبود و حال حاضر او مدیر انتقالی است و مدیر باشگاه نیست و کاری هم نمی تواند انجام بدهد. گذشته ها گذشته است و نمی خواهم در مورد این بحث دوباره صحبت کنم چرا که به سود تیم نیست."

نامزد محبوبت برای انتخابات:" ترجیح می دهم که فرد خاصی را انتخاب نکنم. همین حالا هم می گویند که من باشگاه را مدیریت می کنم، چه برسد به این که بگویم چه کسی مدیر شود. امیدوارم که فردی انتخاب شود که بهترین گزینه برای باشگاه است و بتواند شرایط را عوض کند. برای باشگاه شرایط اسانی وجود  ندارد. با هیچ کدام از نامزدها صحبتی نداشتم، در ابتدا باید انتخاب شوند و بعد از آن می توانند تصمیم های خود را بگیرند.ببینیم تا ژوئن چه می شود. فعلا چیزی نمی گویم."

ملحق شدن به نیمار در فصل بعدی:" خرید بازیکنان به خاطر مسائل مالی مشکل است. قطعا مهم است که بازیکنان بزرگ برای باشگاه خریده شوند اما باید مسائل مالی هم در نظر گرفته شوند. خرید نیمار نیز خیلی گران خواهد بود.  حتی اگر دستمزدش را کم کند هم باید مبلغ درخواستی پی اس جی را در نظر گرفت. شرایط برای مدیر جدید مشکل است، باید باهوش باشد و همه چیز را نظم ببخشد. نمی توانم در مورد حرفهای نیمار نظری بدهم، از خودش بپرسید. گاهی با هم صحبت می کنیم. رابطه خوبی داریم."

با سوارز هر روز صحبت می کنی؟" بله تقریبا هر روز صحبت می کنیم."

در گروه واتسپ در مورد اینده خود چیزی نوشتی؟" نه، آخرین باری که صحبت کردیم در مورد قرعه کشی بود که دوست نداشتیم به پی اس جی بخوریم و آنها هم دوست نداشتند به ما بخورند. قطعا با توجه به تاریخچه مان باشگاهی قابل احترام هستیم."

بهترین دوستت در رختکن؟" با همه رابطه خوبی داریم. طبیعتا با قدیمی تر ها با توجه به سابقه ام رابطه بهتری دارم."

گریزمان:"رابطه خوبی داریم. مشکلی با او ندارم. این که می گویند با خریدنش مخالف بودم، دروغ است. رابطه خوبی داریم. گاهی با هم چای می خوریم. مشکلی نیست."

آینده :" تا پایان فصل چیزی مشخص نخواهد شد. منتظر پایان فصل خواهم بود. باید فعلا به تیم فکر کنیم و فصل را خوب تمام کنیم و به چیزهای دیگر فکر نکنیم."

نمی خواهی از بارسا بروی؟"می دانم که خیلی ها شامل هواداران من را دوست دارند. سعی می کنم که بهترین تصمیم را برای خودم و باشگاه بگیرم. همه چیز را با ذهن و مغزم در نظر میگیرم. سعی می کنم که در حال حاضر به باشگاه کمک کنم و به چیزی فکر نمی کنم. "

آمریکا:" قطعا یکی از علاقه هایم این است که روزی بتوانم در آمریکا زندگی کنم. بازی در این لیگ را هم دوست دارم. نمی دانم در آینده چه می شود. به همین خاطر فعلا می گویم که دوست دارم در بارسلونا زندگی کنم."

لیگ انگلیس، فرانسه و ... " نمی دانم که چه اتفاقی رخ  خواهد داد. روی کار خودم تمرکز می کنم و به پایان سال فکر نمی کنم چرا که در حال حاضر خوب نیست که در  مورد  این مسائل صحبت کنم چون چیزی نمی دانم."

به رئال مادرید ملحق نخواهی شد؟"نه ، غیرممکن است."

اتلتیکو چطور؟" آن جا هم نه."

در حال حاضر خوشحال هستی؟" بله، در تابستان شرایط مشکلی بود چون در جایی نبودم که می خواستم باشم و هماهنگی با رختکن برایم مشکل بود چرا که چهره های جدید در آن جا بودند. اطرافیانم از تیم رفته بودند. افرادی را می دیدم که فرهنگ متفاوتی داشتیم و این باعث می شد که شرایط برایم مشکل بود."

به هواداران بارسا چه می گویی:" می گویم که نمی دانم که می روم یا می مانم اما اگر قرار به رفتنم باشد، دوست دارم با بهترین خاطره جدا شوم. دوست دارم که روزی برگردم و بهترین عملکردم را در باشگاه داشته باشم. اگر جدا شوم هم اتفاقی رخ نمی دهد چون بارسا بزرگ تر از هر بازیکنی شامل من است و امیدوارم که مدیری که می آید بتواند بهترین تصمیم ها را بگیرد و به کسب جامها کمک کند."

4125