استیلی: فوتبال پایه باید در باشگاه شکل بگیرد، نه در تیم ملی/ در فوتبال ما مشکل بودجه وجود دارد

استیلی: فوتبال پایه باید در باشگاه شکل بگیرد، نه در تیم ملی/ در فوتبال ما مشکل بودجه وجود دارد

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی امید گفت: فوتبال پایه باید در باشگاه شکل بگیرد اما متاسفانه در کشور ما هیچ سرمایه گذاری روی تیم های پایه انجام نمی شود.

به گزارش فوتبالی، حمید استیلی، سرمربی تیم ملی امید در مورد لغو جام جهانی فوتبال جوانان و نوجوانان اظهار داشت: فوتبال پایه باید در باشگاه شکل بگیرد، نه در تیم ملی؛ متاسفانه باشگاه های ما که اکثرا هم دولتی هستند، در بخش پایه اصلا تمرکز ندارند. نه هزینه زیادی می کنند، نه از مربیان خیلی خوبی استفاده می کنند، و اگر بازیکنی بتواند رشد کند و استعداد زیادی از خود نشان دهد، باشگاه درصدد پرورش این بازیکن برنمی‌آید. متاسفانه به دلیل اینکه فوتبال ما دولتی است و مدیران دولتی که معمولا ثبات کاری زیادی ندارند بر سر کار هستند، فقط بر روی تیم های اصلی سرمایه‌گذاری می کنند و هیچ تلاشی برای تیم های پایه انجام نمی شود. بنده زمانی که در باشگاه راه‌آهن فعالیت می کردم ظرف 6 ماه، 6 تیم ملی المپیک و 2 تیم ملی بزرگسالان ارائه دادم. میلاد محمدی و رامین رضاییان را در بخش بزرگسال ارائه دادیم. ما در ایران استعدادهای زیادی داریم اما میبینید که به خاطر ناکارآمدی مدیران، تیم راه‌آهن نابود شد و همچنین تیم های دیگری مثل بانک ملی، شاهین و تیم های دیگری که در تهران کار می کردند، همه نابود شدند.

استیلی در مورد زمان برگزاری مسابقات تیم ملی امید توضیح داد: ما در آبان‌ماه سال بعد مسابقات آسیایی داریم و برنامه‌مان را هم ارائه دادیم. اما متاسفانه به خاطر نابسامانی که در فدراسیون وجود دارد، با این که یک سال تا شروع رقابت ها فرصت داریم و می توانیم هر ماه اردو برگزار کنیم، میبینیم که هیچ توجهی به این موضوع نمی شود و هر قدر هم جلسه تشکیل دادیم، فایده نداشته است.

وی در مورد امضای قرارداد به عنوان سرمربی تیم امید و رای دادن برای انتخابات بعدی فدراسیون اظهار داشت: ما هنوز قرارداد هم امضا نکرده ایم، فقط به ما گفتند شما اینجا حضور داشته باش و برنامه ات را هم ارائه بده. بنده در مجمع قبلی بودم ولی در مجمع انتخابات جدید نیستم. سرمربیان تیم های ملی پایه حق رای دادن ندارند، اما سرمربیان سایر تیم های ملی مانند تیم ملی فوتبال ساحلی، فوتبال بانوان، فوتسال و... می توانند در انتخابات شرکت کنند. اما چون سرمربی تیم ملی بزرگسال یعنی آقای اسکوچیچ خارجی است، دستیار اول او یعنی آقای وحید هاشمیان می تواند رای بدهد.

حمید استیلی که با برنامه وقت اضافه رادیو ایران گفتگو می کرد، در واکنش به این پیشنهاد که تیم ملی امید با حمایت کمیته ملی المپیک بیاید و در لیگ برتر ایران حضور داشته باشد تا بازیکنان آبدیده شوند توضیح داد: هزینه آن را چه کسی پرداخت می کند؟ ما در حال حاضر در کشورمان مشکل بودجه داریم. بنده 2 سال است که در تیم ملی امید هستم و هنوز یک ریال هم دریافت نکرده ام. بله این پیشنهاد خیلی خوب است که باشگاه های لیگ برتری یک تیم "ب" داشته باشند و آن را ساماندهی کنند ولی خب متاسفانه بودجه کافی برای این منظور وجود ندارد. کشور قطر با دو میلیون جمعیت مسابقات لیگ قهرمانان شرق و غرب آسیا را برگزار کرد و جام جهانی را هم قرار است چند سال آینده برگزار کند. شما بازی پرسپولیس و نساجی را دیدید در چه شرایطی انجام شد که آب را از زمین خارج می کردند. بعد ما می خواهیم میزبانی جام ملت های آسیا را هم بگیریم! ما نمی توانیم خودمان را گول بزنیم. شاید در یک الی دو شهر استادیوم های خوبی ساخته باشیم، ولی آیا آنجا هتل 5 ستاره داریم؟ ما به این راحتی نمی توانیم میزبان رقابت های آسیایی باشیم.

7474