آیا کار تیم ملی انگلیس برای فینالیست شدن در یورو 2024 راحت است؟

آیا کار تیم ملی انگلیس برای فینالیست شدن در یورو 2024 راحت است؟

پایگاه خبری فوتبالی- تقریبا همه رسانه‌‎ها و کارشناسان اعتقاد دارند کار تیم ملی انگلیس برای رسیدن به دیدار نهایی یورو 2024 آسان است، در این گزارش می‌خواهیم این ادعا را مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش فوتبالی، دور حذفی رقابت‌های یورو 2024 از امروز با برگزاری دو مسابقه آغاز می‌شود. در اولین بازی، ایتالیا، مدافع عنوان قهرمانی به مصاف تیم ملی سوییس می‌رود و در بازی دوم، آلمان میزبان بایستی در برابر تیم ملی دانمارک قرار بگیرد. امروز تکلیف دو تیم صعودکننده به مرحله یک چهارم نهایی مشخص می‌شود. همچنین دو تیم هم باید امروز با مسابقات یورو خداحافظی کنند.

این رقابت‌ها در حالی برگزار می‌شود که در یک سوی جدول تیم‌های قدرتمندی نظیر اسپانیا، آلمان، بلژیک، فرانسه و پرتغال جای دارند. اما آیا کار برای تیم ملی انگلیس در آن سوی جدول آسان است؟ تیم ملی انگلیس در صورتی که بتواند در این مرحله تیم ملی اسلواکی را از پیش رو بردارد، باید به مصاف برنده دیدار دو تیم ایتالیا و سوییس برود.

سوییس در مرحله گروهی نشان داد تیم دست و پا بسته‌ای نیست و حتی توانایی متوقف کردن آلمان سرحال این روزها را هم دارد. تیم ملی ایتالیا با این‌که در مرحله گروهی مقتدرانه ظاهر نشد و خیلی از هوادارانش را ناامید کرد، اما باز هم نباید فراموش کرد که ایتالیایی‌ها مدافع عنوان قهرمانی هستند و دست پر به مصاف انگلیس خواهند رفت.

انگلیس در مرحله نیمه نهایی هم احتمالا با یکی از تیم‌های هلند یا اتریش روبه‌رو شود. اتریش پدیده مسابقات است و توانست در یکی از گروه‌های سخت تورنمنت، بالاتر از فرانسه و هلند صدرنشین شود. هلند هم با این‌که نمایش‌های در مرحله گروهی چنگی به دل نزد، اما ستاره‌هایی دارد که می‌تواند با آن‌ها انگلیس را آزار دهد.

بنابراین، کار برای انگلیسی که در رقابت‌های گروهی متزلزل ظاهر شد، چندان راحت نیست.

1428