بررسی افزایش تعداد اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال در اساسنامه جدید

بررسی افزایش تعداد اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال در اساسنامه جدید

خبرگزاری فوتبالی- با تایید اساسنامه پیشنهادی فدراسیون فوتبال از سوی فیفا، تغییراتی در نحوه اجرای آن نسبت به قبل رخ داده است که سعی می کنیم تا روز برگزاری مجمع 8 آذر 99، این موارد را در خبرگزاری فوتبالی بررسی کنیم.

به گزارش فوتبالی، در حالی که فیفا طی نامه ای به فدراسیون فوتبال اساسنامه پیشنهادی این فدراسیون را برای برگزاری مجمع انتخابات تایید کرده است، فدراسیون فوتبال قرار است در جلسه 8 آذر ماه و بعد از تایید اساسنامه و پیشنهادهای ارائه شده از سوی اعضای مجمع آن را برای فیفا فرستاده تا بعد از تایید مجدد نسبت به انتخاب تاریخ برگزاری انتخابات اقدام کند.

اما آنچه در اساسنامه پیشنهادی و تایید شده از سوی فیفا مشخص است، تغییراتی است که در تعداد اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال به وجود آمده است.

یکی از بخش های مهم اساسنامه پیشنهادی فدراسیون فوتبال که به تایید فیفا رسیده است، تغییر تعداد اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است که در اساسنامه قبلی تعداد اعضای آن 9 نفر بود اما در اساسنامه جدید این تعداد با اصلاحاتی که در آن انجام شده است به 11 نفر افزایش پیدا کرده است.

هیات رئیسه 11 نفره که یکی از اعضای آن باید بانو باشد شامل رئیس فدراسیون، سه نایب رئیس که شامل  نایب رئیس اول، نایب رئیس دوم (که رئیس کمیته مسابقات هم هست) و نایب رئیس سوم (که رئیس کمیته بانوان هم هست و باید یک بانو باشد) خواهد بود. 

هفت نفر اعضای دیگر شامل دو نفر از بین روسای هیات های فوتبال استان ها، دو نفر از بین مدیران عامل باشگاه های لیگ برتر و یا لیگ دسته اول و سه نفر از بین افرادی خواهد بود که سابقه مدیریت ورزشی دارند.

آنچه در این بخش اساسنامه به صورت صریح به آن اشاره شده است این است که هیچ یک از اعضای هیات رئیسه نمی توانند به صورت همزمان رئیس، معاون یا عضو یکی از ارکان مستقل فدراسیون، نماینده یکی از اعضای فدراسیون در مجمع فدراسیون، دبیرکل، داور فعال فوتبال،فوتسال یا فوتبال ساحلی، واسطه نقل و انتقالات، کارگزار مسابقات، رئیس، معاون یا عضو کمیته وضعیت بازیکنان فدراسیون باشد.

در یکی از بندهای اساسنامه که در سرفصل هیات رئیسه به آن اشاره شده درباره حضور رئیس فدراسیون در این پست است و اشاره کرده که پست رئیس فدراسیون یک پست تمام وقت است و نواب رئیس و اعضای هیات رئیسه به صورت پاره وقت در فدراسیون حضور خواهند داشت.

این بند اساسنامه می تواند یک پیامد مثبت برای انتخاب اعضای هیات رئیسه در مجمع انتخاباتی رئیس آینده فدراسیون باشد.

7655