سوژه روز؛ تغییرات صورت گرفته در اساسنامه فدراسیون فوتبال

سوژه روز؛ تغییرات صورت گرفته در اساسنامه فدراسیون فوتبال

خبرگزاری فوتبالی- بخشهای مهم گزارش روزنامه شهروند درباره اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال را برایتان انتخاب کردیم:

  •  فدراسیون در نخستین قدم سهمیه لیگ فوتبال زنان را در مجمع عمومی بیشتر کرده‌ است. تعداد باشگاه‌های عضو مجمع هم بیشتر شده است و به نوعی می‌توان گفت که با این کار قدرت تصمیم‌گیری و نفوذ باشگاه‌ها در مجمع نسبت به سال‌های اخیر افزایش یافته است. البته تعداد اعضای مجمع از ٧٥ به حدود ٩٠ نفر رسیده است.
  • یش از این فقط سرمربی و کاپیتان تیم‌ملی فوتبال بزرگسالان حق حضور در مجمع عمومی را داشتند. حالا کاپیتان تیم‌ملی فوتبال ساحلی و فوتسال در بخش آقایان و زنان هم به مجمع اضافه شده‌اند.
  • یکی از پیشنهادهای بسیار مهمی که جامعه فوتبال به دنبال اجرایی‌شدن آن در اساسنامه جدید بود، عضویت چهره‌های فوتبالی که بیش از ١٠٠ بازی ملی در کارنامه دارند، در مجمع عمومی بود. علی دایی، علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا، ‌آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، سیدجلال حسینی و احسان حاج صفی هفت بازیکن باشگاه صدتایی‌های تیم‌ملی هستند. البته چند بازیکن مانند کریم انصاری‌فرد هم در آستانه پیوستن به این فهرست هستند. با این وجود، طبق اعلام منابع موثق خبری این اتفاق منتفی شده‌ است و در اساسنامه ارسالی برای فیفا بازیکنانی که بیش از ١٠٠ بازی ملی دارند، جایگاهی در مجمع ندارند. 
  • درباره سیستم انتخابات ریاست و اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال هم هر چند مدت سوابق مدیریتی برای رئیس فدراسیون و اعضای هیأت رئیسه کاهش داشته و به ٥‌سال رسیده است، اما با این وجود باز هم چهره‌های فوتبالی تحصیلکرده شانسی برای شرکت در انتخابات ندارند. مگر اینکه در زمان دوران فوتبالی خود در شرکتی سابقه مدیرعاملی یا ریاست هیأت‌مدیره را داشته باشند.  

    1984