پیش‌بازی منچستر سیتی - لیون؛ چه کسی از بایرن مونیخ نمی‌ترسد؟

پیش‌بازی منچستر سیتی - لیون؛ چه کسی از بایرن مونیخ نمی‌ترسد؟

خبرگزاری فوتبالی – امشب از ساعت ۲۳:۳۰ دو تیم لیون و منچسترسیتی به مصاف هم می‌روند تا تکلیف آخرین تیم صعودکننده به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان روشن شود.

به گزارش فوتبالی، با نمایش خیره‌کننده لایپزیش مقابل اتلتیکو و برد لیون مقابل یوونتوس و البته نتیجه باورنکردنی در دیدار شب گذشته بایرن اصلا نمی‌توان پیش بینی صحیحی از نتایج دیدارهای باقی مانده لیگ قهرمانان داشت. بسیاری تصور می‌کردند در این مرحله دیدار یوونتوس و رئال برگزار شود اما هر دو تیم حذف شدند تا از بین سیتی و لیون یک تیم شانس حضور در نیمه نهایی را داشته باشد. حالا البته هر دو تیم با توجه به برد ۸ گله بایرن شاید دوست داشنته باشند با هر تیمی در این مرحله بازی کنند جز باواریایی‌ها!

گواردیولا به سیتی هویتی جدید بخشیده. آن‌ها حالا در کنار بایرن مدعی اصلی فتح لیگ قهرمانان به شمار می‌روند. سیتیزن‌ها توانستند برای اولین بار زیدان را از لیگ قهرمانان حذف کنند و با توجه به بردشان هم در دیدار رفت و هم در دیدار برگشت، عزم جدی‌شان برای فتح جام را نشان دهند. در صورت برد احتمالی آن‌ها می‌تواند دیدار بایرن و سیتی در نیمه نهایی را یک فینال حساس دانست.

در سمت دیگر لیون رودی گارسیا در لیگ فرانسه چنگی به دل نزده و با حضور در رده هفتم حتی شانس کسب سهمیه لیگ اروپا را هم از دست داد اما در مرحله گروهی توانست بالاتر از بنفیکا و زنیت به مرحله بعد صعود کند. آن‌ها در تورین مقابل یوونتوس نمایش چندان درخشانی انجام ندادند اما در مجموع برنده شدند تا حالا شانس تاریخ‌سازی داشته باشند. احتمال حضور هم‌زمان لیون و پاریسن ژرمن در فینال لیگ قهرمانان امری بعید است اما اگر این اتفاق رخ دهد پس از سال‌ها یک تیم فرانسه می‌تواند جام را بالای سر ببرد.
دو تیم مصدومی ندارند. تنها سرخیو آگوئرو از منچستر سیتی است که برای مدتی از فوتبال دور خواهد ماند.

***

لیون برای اولین بار از سال ۲۰۱۰ توانسته در مرحله یک چهارم نهایی حضور پیدا کند. منچستر سیتی سال گذشته در همین مرحله حذف شد و در تاریخش هیچگاه نتوانسته به مرحله نیمه نهایی صعود کند.
این دو تیم  ۲ بار با هم بازی کرده‌اند که یک برد برای لیون و یک تساوی برای این بازی‌ها ثبت شده است. هر دو بازی در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان در سال ۲۰۱۸ برگزار شده است. یک برد ۲-۱ و یک تساوی ۲-۲.

***

ترکیب احتمالی منچستر سیتی: ادرسون – کانسلو – لاپورت – فرناندینیو – کایل واکر – سیلوا – رودری – کوین دی‌ بروین – رحیم استرلینگ – گابریل خسوس – فیل فودن
ترکیب احتمالی لیون: آنتونی لوپز – دنایر – مارسلو – مارکال – دوبوا – کاکورت – برونو – عوار – کورنت – دپای – موسی دمبله

1101