بدترین باخت عمر مسی؛ بارسلونا پس از 74 سال، هشت تایی شد!

بدترین باخت عمر مسی؛ بارسلونا پس از 74 سال، هشت تایی شد!

خبرگزاری فوتبالی - بایرن مونیخ به اولین تیم تاریخ تبدیل شد که در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا (در زمانی که مسابقات به شکل فعلی برگزار می شود) هشت گل می زند. تیم هانسی فلیک توانست مقابل بارسلونا با نتیجه هشت بر دو تبدیل شود. هرگز نشده بود که در مرحله حذفی چمپیونزلیگ تیمی بتواند هشت گل به ثمر برساند و حالا باواریایی ها رکوردی باورنکردنی ثبت کرد. البته در مرحله حذفی چهار تجربه مشابه وجود داشت : پیروزی 8-3 موناکو مقابل دپورتیوو در سال 2003 ، پیروزی هشت بر صفر لیورپول مقابل بشیکتاش در سال 2007 ، پیروزی هشت بر صفر رئال مادرید مقابل مالمو در سال 2015 و پیروزی هشت بر چهار دورتموند مقابل لژیا در سال 2016.

به گزارش فوتبالی، بارسلونا برای اولین بار از آوریل 1951 تا کنون در یک بازی با اختلاف شش گل شکست خورد. در آن زمان بارسا مقابل تیم همشهری یعنی اسپانیول با نتیجه شش بر صفر شکست خورد و حالا پس از 69 سال از آن رکورد عبور کردند. بارسلونا در تاریخ خود 4440 بازی رسمی داشته که فقط شش بار هشت گل یا بیشتر دریافت کرده است : شکست دوازده بر یک مقابل بیلبائو در سال 1931 ، شکست هشت بر دو مقابل رئال مادرید در سال 1935 ، باخت یازده بر یک مقابل سویا در سال 1940 ، شکست یازده بر یک مقابل رئال مادرید در سال 1943 و باخت هشت بر صفر مقابل سویا در سال 1946.

از سویی مسی بدترین شکست دوران فوتبال خود را در لیسبون مقابل بایرن مونیخ تجربه کرد. تا پیش از این رکورد در اختیار بولیوی در سال 2009 بود که مقابل تیم ملی آرژانتین با نتیجه شش بر یک پیروز شد و حالا آن رکورد شکست.

از سویی لالیگا برای اولین بار از سال 2007 تا کنون هیچ نماینده ای در نیمه نهایی لیگ اروپا ندارد چرا که اتلتیکو و بارسلونا در یک چهارم نهایی و رئال مادرید در یک هشتم نهایی حذف شدند.

بارسلونا فصل را بدون کسب هیچ جام رسمی به پایان رساند چرا که در سوپرجام اسپانیا، جام حذفی ، لالیگا و چمپیونزلیگ ناکام بودند. این برای اولین بار از فصل 08-2007 تا کنون است که بارسا فصل را بدون جام به پایان می برد.

کیکه ستین سرمربی بارسلونا نیز بدترین شکست دوران فوتبال خود به عنوان مربی را تجربه کرد. تا پیش از این بدترین شکست وی در 529 بازی مربیگری اش هرگز چنین شکستی نداشت و به طور مثال به عنوان سرمربی لوگو در مقابل ژیرونا در سال 2014 با نتیجه شش بر صفر شکست خورد. 

از سویی اگر کل تاریخ لیگ  قهرمانان اروپا شامل دوران جام باشگاه های اروپا را در نظر بگیریم از مرحله یک چهارم نهایی به بعد فقط دو بار دیگر تیم ها توانسته بودند هشت گل بزنند: پیروزی هشت بر صفر رئال مادرید مقابل سویا در سال 1958 و پیروزی رنجرز مقابل گلادباخ با نتیجه مشابه در سال 1960. از زمانی که مسابقات به شکل فعلی برگزار می شود اما هرگز این اتفاق رخ نداده بود.

4125