با مربی جدید بارسلونا آشنا شوید؛ کیکه ستین کیست؟

با مربی جدید بارسلونا آشنا شوید؛ کیکه ستین کیست؟

پایگاه خبری فوتبالی - کیکه ستین، سرمربی سابق رئال بتیس، شب گذشته و پس از برکناری ارنستو والورده از هدایت بارسلونا، جانشین این مربی در نیوکمپ شد. 

به گزارش فوتبالی، رونالدو کومان و ژاوی پیشنهاد هدایت باشگاه سابق خود را رد کردند و هیئت مدیره بارسلونا تصمیم گرفت که با امضای قراردادی تا سال 2022 این مربی را به عنوان سرمربی بارسلونا انتخاب کند. موقعیت والورده در نیوکمپ مدتها متزلزل بود اما فشارها پس از شکست این تیم برابر اتلتیکو مادرید در رقابت های سوپرکاپ اسپانیا بیش از پیش افزایش یافت. گفته می شود که اولویت اول بارسلونا انتخاب ژاوی به عنوان سرمربی جدید خود بود اما سرمربی فعلی السد اعلام کرد که تا تابستان حاضر به بازگشت به نیوکمپ نیست. با این حال قرارداد ستین تا سال 2022 است و این یعنی ژاوی در آینده ای نزدیک بازگشتی به بارسلونا نخواهد داشت. سرمربی سابق بتیس در این میان به فرانسیسکو گارسیا پیمنتا، بازیکن سابق و مربی بارسلونای بی، نیز ترجیح داده شد. اما کیکه ستین کیست؟

ستین یک هافبک با استعداد برای راسینگ سانتاندر، باشگاه شهر زادگاهش، بود. او 8 سال در این تیم حضور داشت و 205 بازی و 43 گل نیز در کارنامه خود به ثبت رساند. او پس از آن به اتلتیکو مادرید و لوگرونس رفت و در لوانته نیز فوتبال خود را به پایان برد. این مربی 61 ساله کار مربیگری را در سال 2000 در راسینگ آغاز کرد و پیش از آن که هدایت تیم ملی گینه استوایی را بر عهده بگیرد روی نیمکت تیم هایی چون پولی اجیدو و لوگرونس نیز نشست. او سپس هدایت لاس پالماس را بر عهده گرفت و آنها را در سال اول از سقوط نجات داده و در مکان یازدهم جدول رده بندی قرار داد و فصل دوم نیز در آستانه کسب سهیمه اروپایی بود. 

عملکرد موفق او در جزایر قناری باعث جلب نظر رئال بتیس شد که در سال 2017 او را به عنوان سرمربی خود انتخاب کردند. در اولین فصل حضور در این باشگاه، ستین بتیس را به اروپا برگرداند، در دربی برابر سویا با نتیجه 3 - 5 به پیروزی رسید و تیم را در رتبه ششم جدول رده بندی قرار داد و سهمیه حضور در لیگ اروپا را به دست آورد. او همچنین بازیکنان ارزشمندی چون فابیان رویز و جونیور فیرپو را در این تیم پرورش داد که به ناپولی و بارسلونا پیوستند. فصل دوم ستین در بتیس با صعود او به نیمه نهایی کوپا دل ری همراه بود. اما آنها نتوانستند برابر والنسیا به پیروزی برسند. او پس از آن در لیگ اروپا به دست رن حذف شد و در لالیگا نیز چندان موفق بود و از جنگیدن برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان به میانه های جدول نقل مکان کرد. همین موضوع باعث شد که در فصل یک سال تا پایان مهلت قرارداد خود از این تیم جدا شود. 

نحوه بازی هجومی تیم های او بسیار شبیه به بازی های او در دورانی است که بازیکن بود. فوتبال بر پایه مالکیت توپ یکی از شاخصه های تیم اوست که گاهی سیستم 1 - 3 - 2 - 4 را ترجیح می دهد و تاکید خود را روی حمله می گذارد. این که روش مورد علاقه او شبیه به یوهان کرایف، اسطوره بارسلونا، است به هیچ عنوان تصادفی نیست. او پیش از این گفته بود که علاقه زیادی به سبک بازی بارسلونا در زمان کرایف داشته و همیشه او را ستایش می کرده و بازی های این تیم باعث شده که به دنبال تحلیل فوتبال مالکانه و حضور در دنیای سرمربیگری برود. حالا او چالش بزرگی در پیش دارد و باید این تیم را با روش فوتبال جذاب خود به موفقیت برساند. 

1070