ژاوی و ترک بارسلونا با آماری ضعیف‌تر از کیکه ستین

ژاوی و ترک بارسلونا با آماری ضعیف‌تر از کیکه ستین

پایگاه خبری فوتبالی - آخرین بازی ژاوی هرناندز در بارسلونا هم برگزار شد و آبی و اناری پوشان موفق شدند با نتیجه دو بر یک سویا را شکست بدهند و به این ترتیب بارسا لالیگای این فصل را در رده دوم تمام کرد.

به گزارش فوتبالی ، ژاوی هرناندز حدود دو سال و نیم سرمربی بارسلونا بود. اگر بخواهیم از لحاظ آماری حضور ژاوی را در بارسلونا بررسی کنیم، می بینیم که این سرمربی اسپانیایی در 142 بازی برای بارسلونا، 90 برد به دست آورده است و به این ترتیب آمار 63.38 درصد پیروزی را داشته است. آمار ژاوی از این لحاظ حتی از کیکه ستین هم بد تر بوده است چرا که کیکه ستین 64 درصد آمار پیروزی در بارسلونا داشت. این آمار شاید بتواند برکناری ژاوی هرناندز از بارسلونا را توجیه کند. تنها رونالد کومان و فرانک رایکارد در میان سرمربی های بارسلونا آماری ضعیف تر از ژاوی هرناندز از لحاظ درصد پیروزی داشته اند.

ژاوی در فصل 2022/23 توانست بارسلونا را قهرمان لالیگا کند اما تیم او در فصل 2023/24 بدون جام ماند و همین قضیه موجب برکناری او شد. ضمن این که ژاوی هرناندز با خوان لاپورتا اختلاف نظر پیدا کرد و در زمینه نقل و انتقالات با مدیر بارسلونا نتوانست به توافق برسد.

1471