سد جدید در راه فروش نیوکاسل به عربستان؛ سرقت حق پخش مسابقات

سد جدید در راه فروش نیوکاسل به عربستان؛ سرقت حق پخش مسابقات

پایگاه خبری فوتبالی - مدیران لیگ انگلیس در نظر دارند که فروش نیوکاسل به دولت عربستان را متوقف کنند چرا که در حال حاضر تلویزیون عربستان مسابقات فوتبال را بدون پرداخت پول و به نوعی با "سیگنال دزدی" پخش می کند.

به گزارش فوتبالی، در ماه های اخیر مذاکرات زیادی برای فروش سهام نیوکاسل به دولت عربستان با مبلغ 300 میلیون پوند مطرح شده است.در حال حاضر مذاکرات برای این ماجرا بسیار پیشرفته بوده است اما به نظر می رسد که مقامات لیگ انگلیس در نظر دارند که جلوی انتقال سهام باشگاه انگلیسی به بن سلمان، ولیعهد عربستان را بگیرند.

در حقیقت شبکه های دولتی عربستان مسابقات فوتبال در اروپا را به صورت "سیگنال دزدی" و بدون پرداخت پول پخش می کنند و به همین خاطر در حال حاضر تلویزیون عربستان در لیست سیاه قرار دارد. درامد حق پخش برای فوتبال انگلیس خیلی مهم است و اگر قرار باشد که کشوری به این درآمد صدمه بزند آنها حاضر به معامله با کشور مذکور نخواهند بود.

در حال حاضر پرونده شکایت سازمان های حق پخش فوتبال از شبکه beoutQ به خاطر پخش غیرقانونی مسابقات فوتبال باز است و دادگاه های حقوقی در حال بررسی این پرونده هستند.

بن سلمان ولیعهد عربستان نقشه های زیادی برای استخدام مربیان و ستارگان مختلف فوتبال جهان کشیده است اما باید دید که آیا مدیران لیگ برتر انگلیس اجازه انتقال سهام نیوکاسل به وی را می دهند یا نه.