مالک عربستانی نیوکاسل، صاحب گران‌ترین خانه دنیا

مالک عربستانی نیوکاسل، صاحب گران‌ترین خانه دنیا

پایگاه خبری فوتبالی - محمد بن سلمان یکی از ثروتمندترین مردان دنیاست و اخیرا باشگاه نیوکاسل را خریده است.

به گزارش فوتبالی، مالک نیوکاسل و ولیعهد عربستان در حال حاضر صاحب گران ترین خانه دنیاست، خانه ای در منطقه لوسین در فرانسه در نزدیکی کاخ ورسایس که 270 میلیون یورو ارزش دارد. این قصر که نام اصلی آن "شاتو لوئیز چهاردهم" بوده است به سبک خانه های قرن هفدهم فرانس در سالهای 2008 تا 2011 ساخته شده است. این خانه توسط عماد خاشقجی پسرعموی عدنان خاشقجی، قاچاقچی سرشناس مواد مخدر ساخته شده است. در حقیقت عماد این قصر که مربوط به قرن نوزدهم بوده را خریده و آن را با مشخصه های قرن بیست و یکم بازسازی کرده است.

سان گزارش داده است که "شاتو لوئیز چهاردهم" از بالاترین سطح تکنولوژی، بهترین سیستم های نور، صوتی و تهویه هوا بالا بهره می برد که همه آنها از طریق گوشی آیفون قابل کنترل است. از سویی در بخشی از این خانه استخری برای شنای ماهی های خاویار تعبیه شده است. این خانه مجسمه لوئیز چهاردهم را هم در خود دارد که از سنگ مرمر ساخته شده و به زمینی به وسعت 57 هکتار مشرف است.

این عمارت فرانسوی ده سوئیت، یک سالن بزرگ ورودی با سقفی به ارتفاع 52 پا، یک کتابخانه، استخرهای سرپوشیده و هوای آزاد، یک سینمای خصوصی، زمین اسکواش، دو سالن رقص دارد. این عمارت 270 میلیونی به حدی فوق العاده است که یکی از گزینه های کیم کارداشیان و کانیه وست در سال 2014 برای برگزاری مراسم عروسی آنها بود که در نهایت آنها کاخ "فورت بلودره" در فرانس ایتالیا را انتخاب کردند. در آن زمان محمد بن سلمان هنوز این عمارت را نخریده بود. زمانی که محمد بن سلمان عمارت "شاتو لوئیز چهاردهم" را خرید نمی خواست کسی بفهمد اما در حال حاضر همه از این ماجرا خبردار هستند.

4125