اسنادی که فروش نیوکاسل به بن‌سلمان را غیرممکن می‌کند

اسنادی که فروش نیوکاسل به بن‌سلمان را غیرممکن می‌کند

پایگاه خبری فوتبالی - اسناد جدیدی به دست سازمان لیگ فوتبال انگلیس رسیده که می تواند فروش باشگاه نیوکاسل به بن سلمان ولیعهد عربستان را مشکل کند.

به گزارش فوتبالی، مسئولان لیگ انگلیس مدارک جدیدی دریافت کرده اند که ثابت می کند دولت عربستان که پیشنهاد 340 میلیون یورویی برای خرید نیوکاسل داده ، با شبکه تلویزیونی و سایت اینترنتی BeaoutQ که مسابفات فوتبال در اروپا را سرقت و بی اجازه پخش می کند، در ارتباط است. در حقیقت این شبکه مسابقات رشته های ورزشی مختلف نظیر لیگ برتر انگلیس را بدون مجوز و بدون پرداخت حق پخش در اختیار مخاطبانش می گذارد.

در حقیقت این مدرک جدید عملا فروش باشگاه نیوکاسل به دولت عربستان را غیرممکن می کند. اساسنامه فوتبال انگلیس دزدی رویدادهای ورزشی را غیرقانونی می داند. هر چند که دولت عربستان ارتباط داشتن با BeaoutQ را تکذیب می کند اما در حال حاضر یوفا، فیفا و لالیگا نیز برخی از سازمان هایی هستند که قصد اقدام قانونی علیه این شبکه را دارند.

اخیرا یوسف الابیدلی مدیر اجرایی بین اسپورت به لیگ انگلیس نامه نوشته بود و خواستار جلوگیری از فروش نیوکاسل به دولت عربستان شده بود. از سویی سازمان های حقوق بشری نیز مخالف ورود دولت عربستان به عنوان یک دولت ضدبشری به لیگ برتر انگلیس هستند.