پیامک تهدید آمیز بن سلمان به نخست وزیر انگلیس در مورد فروش نیوکاسل!

پیامک تهدید آمیز بن سلمان به نخست وزیر انگلیس در مورد فروش نیوکاسل!

پایگاه خبری فوتبالی - محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با ارسال یک پیامک اعلام کرده است که اگر در مورد تصمیم لیگ برتر انگلیس در مورد مخالفت با فروش سهام باشگاه نیوکاسل به دولت عربستان با مبلغ 300  میلیون پوند دخالت نکند، روابط بریتانیا و عربستان صدمه خواهد دید چرا که بن سلمان این تصمیم را "غیرقابل توجیه " می داند.

به گزارش فوتبالی، جانسون پس از این پیام از ادوارد لیستر، مشاور خود در حوزه خلیج فارس خواسته است تا این مواضع را مورد بررسی قرار دهد. بوریس جانسون بعد از آن به بن سلمان پیام داده است:" در حال بررسی این ماجرا هستم. اطلاع می دهم."

در حقیقت در ماه های اخیر شرکت سرمایه گذاری دولتی عربستان تلاش زیادی داشت تا سهام باشگاه نیوکاسل را از مایک اشلی مالک کنونی این باشگاه بخرد.در آوریل سال گذشته دولت عربستان برای خرید نیوکاسل به توافق رسید اما مسئولان لیگ انگلیس جلوی این ماجرا را گرفتند چرا که آنها نسبت به سرمایه های شرکت عربستانی تردید داشتند. در نهایت بن سلمان به این نتیجه رسید که فرآیند انتقال سهام نیوکاسل بیش از حد طولانی شده است و از این انتقال عقب نشینی کرد. 

دیلی میل گزارش داده است که پیامک بن سلمان به جانسون در روز 27 ژوئن سال گذشته ارسال شده است. بن سلمان در این پیامک نوشته است:" امیدواریم که لیگ انگلیس در تصمیم خود بازنگری کند و این تصمیم غیرقابل توجیه را تصحیح کند."

لیستر مشاور جانسون در حوزه خلیج فارس در این باره توضیح می دهد:" سعودی ها عصبانی بودند. برای این که باشگاه نیوکاسل را بخرند، تحت فشار نبودیم. می خواستیم که مسئولان لیگ انگلیس خیلی شفاف به سعودی ها اعلام کنند که قصد دارند که اجازه فروش سهام نیوکاسل را بدهند یا نه."

جانسون و وزرایش از پیشنهاد ولیعهد عربستان استقبال کردند اما قدرت مستقیم را برای تغییر نظر مسئولان لیگ انگلیس نداشتند.به هر صورت به نظر می رسد که فشار گروه های حقوق بشری یکی از دلایل اصلی نظر منفی مسئولان لیگ انگلیس با فروش نیوکاسل به ولیعهد عربستان بوده است.

4125