هراتیان: جز یکی دو مورد از پیشکسوتان، مورد مشکوکی از ابتلا به کرونا گزارش نشده است

هراتیان: جز یکی دو مورد از پیشکسوتان، مورد مشکوکی از ابتلا به کرونا گزارش نشده است

پایگاه خبری فوتبالی- زهره هراتیان رییس مرکز پزشکی ایفمارک درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا با فوتبالی صحبت کرد.

به گزارش فوتبالی، مدیر مرکز پزشکی فیفا در ایران (ایفمارک) در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در میان ورزشکاران و چهره های ورزشی توضیحاتی داد.

خانوم دکتر هراتیان در بین فوتبالیست ها مورد مثبتی از کرونا مشاهده کرده اید؟
به جز یکی دو مورد از پیشکسوتان مورد مشکوکی به ما گزارش نشده است. ما هم از نظر اینکه بیماری جز اصول اخلاقی به شمار می رود نمی توانیم در موردش پرس و جو کنیم و تا کسی در رابطه با بیماری اش حرفی نزند اجازه اعلام اسم و مشخصات فرد بیمار را نداریم.

ورزشکاران و فوتبالیست ها به دلیل وضعیت مطلوب بدنی در گروه کم خطر قراردارند به نظر شما شروع لیگ برتر از چه زمانی می تواند از سر گرفته شود؟
من قبلا هم گفتم وقتی یک اتفاقی تبدیل به پاندمی می شود یک ستادی تشکیل می شود و همه افراد باید مانند سرباز به دستورات این ستاد گوش فرا دهند. ما فوتبال را می بینیم و این دوستان با دید وسیع سایر بازه ها را مشاهده و بررسی می کنند و بعد تصمیم می گیرند و باید در این مواقع تمامی تصمیم ها را به این ستاد واگذار کنیم.

در روزهایی که خبر این بیماری به صورت رسمی پخش شد یک سری از بازی ها در حال برگزاری بود بهتر نبود از روز اول شروع فوتبال متوقف می شد؟
ببینید راجع به بیماری که چهار ماه است آمده و کسی از آن شناخت ندارد هیچ کس نمی تواند یک قانون بگذارد همین الان هم در بسیاری از موارد این بیماری بحث وجود دارد و سازمان بهداشت جهانی بر اساس اتفاق ها و دستاورد های جدید، دستور العمل هایش را تغییر می دهد. به عنوان مثال قدیم ماسک را فقط برای بیمار می دانستند اما الان از همه خواسته اند که ماسک بزنند. چون منتظر اطلاعات جدید می مانند تا اطلاعیه ها را به روز رسانی کنند.

اخباری مطرح شد که تعدادی از مدیران فوتبال هم درگیر این بیماری شده اند شما خبر خاصی ندارید؟
در راستای همان اصل حفظ اصل اخلاقی اگر اطلاعاتی هم داشته باشم از اعلام نام افراد معذورم.

بهترین توصیه شما برای مبارزه و جلوگیری از ابتلا به این بیماری چیست؟
اولین و مهمترین اصل این است که نباید ترسید و هیچ کس نباید بترسد. چون اگر سیستم ایمنی قوی داشته باشید و مایعات فراوان بخورید و یهداشت عمومی را رعایت کنید احتمال نود درصد خطری کسی را تهدید نمی کند این بیماری در حد یک سرماخوردگی عادی بروز و عبور خواهد کرد هر دستورالعملی که ستاد مبارزه با کرونا اعلام می کند را گوش کنید و رعایت کنید.

گفت و گو از سالار علیخواه/ پایگاه خبری فوتبالی

6621