باشگاه‌های ایتالیایی: دولت به ما کمک کند!

باشگاه‌های ایتالیایی: دولت به ما کمک کند!

پایگاه خبری فوتبالی – لگا سری آ متنی را آماده کرده که در آن اعلام شده باشگاه‌های سری آ در صورتی که این مسابقات از سر گرفته نشود، درخواست چه کمک‌هایی را از سوی دولت دارند.

به گزارش فوتبالی، این فصل سری آ بیش از دو هفته است که تعطیل شده است، و به نظر می‌رسد که فعلا خبری از فوتبال در ایتالیا نباشد. دلیل این موضوع شیوع گسترده ویروس کرونا در ایتالیا است که تاکنون جان بیش از شش‌هزار نفر را در این کشور گرفته است.

سایت کالچو مرکاتو نوشته که لگا سری آ (سازمان لیگ ایتالیا) جلسه‌ مجمع خود را امروز برگزار کرده تا درباره مسائل مختلف گفتگو شود، و اصلی‌ترین مساله این بوده که دولت ایتالیا چه کمکی می‌تواند به باشگاه‌ها داشته باشد. باشگاه‌ها به دلیل تعطیلی مسابقات فوتبال از کسب درآمدهای ناشی از فوتبال محروم هستند.

این سازمان یک مستند را آماده کرده که به گابریله گراوینا، رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا ارسال خواهد شد. او هم درباره این مستند با کمیته ملی المپیک ایتالیا و وینچنتزو اسپادافورا، وزیر ورزش این کشور صحبت خواهد کرد.

طبق تخمین لگا سری آ، در صورتی که فصل ادامه پیدا نکند، 20 باشگاه حاضر در فوتبال ایتالیا در مجموع 720 میلیون یورو به دلیل حق پخش تلویزیونی، بلیت‌فروشی، و فروش اجناس مربوط به باشگاه‌ها از دست خواهند داد.

این سازمان برای این که این ضرر جبران شود، خواستار آن شده که در این بحران جهانی، به باشگاه‌ها کمک شود. آنها می‌خواهند که کاغذبازی‌های به‌شدت دست‌وپاگیر بر سر راه ساخت ورزشگاه در ایتالیا برداشته شود، و روش جدیدی برای فروش حق پخش تلویزیونی در نظر گرفته شود.

8444