بوفون: مسی مانند فدرر و رونالدو مانند نادال است

بوفون: مسی مانند فدرر و رونالدو مانند نادال است

پایگاه خبری فوتبالی - جیجی بوفون معتقد است که لیونل مسی و کریستیانو رونالدو مانند راجر فدرر و رافائل نادال در دنیای فوتبال هستند. 

به گزارش فوتبالی، دروازه بان یوونتوس در گفتگو با مجله ایتالیایی گاتزتا دلو اسپرت ضمن نام بردن از اسطوره خود در دنیای ورزش مدعی شده که دو فوق ستاره دنیای فوتبال شباهت زیادی به دو فوق ستاره دنیای تنیس دارند. او در پاسخ به سوالی درباره قهرمانش در دنیای ورزش از الکس زاراندی نام برده است. زاراندی قهرمان فرمول یک بود اما در یک حادثه دلخراش در سال 2001 هر دو پای خود را از دست داد اما ناامید نشد و پس از آن با خودروهایی که برای معلولان تعبیه شده بود به ورزش ادامه داد و توانست مدال طلای پارالمپیک را نیز به دست آورد. بوفون در این باره گفت:" اولین نفر در لیست من بدون شک الکس زاراندی است. کمتر کسی می تواند این چنین حتی وقتی پا ندارد دوباره روی پای خود بایستد. او به ما اهمیت ذهن را نشان داد. حتی با سختی های معلول بودن ذهنن بسیار فعالی داشت و توانست اهداف خوبی برای خود ایجاد کند تا زندگی خود را بسازد و اشتیاق خود را دوباره پیدا کند. "

بوفون در ادامه درباره سایر قهرمان های خود اضافه کرد: " فدرر کلاسی بی نهایت دارد و نادال نیز استقامت و استعداد بالایی دارد در غیر این صورت نمی توانستند این تعداد گرنداسلم را به دست آورند. تلاش زیاد نادل و علاقه بسیارش به پیشرفت به او اجازه داد که با با استعدادترین تنیسور تاریخ رقابت کند. این مقایسه کاملا مشخص است و باعث لبخند من می شود چرا که به نظر من لئو مسی شبیه به فدرر و کریستیانو رونالدو شبیه به نادال است. "

1070