خداحافظی فرناندو تورس با دنیای فوتبال

خداحافظی فرناندو تورس با دنیای فوتبال

سایت رسمی فوتبالی- فرناندو تورس ستاره باتجربه تیم ملی اسپانیا بعداز 18 سال حضور در سطح اول فوتبال دنیا، کفشهایش را آویزان خواهد کرد. او تصمیم گرفته تا در ژاپن با دنیای فوتبال خداحافظی کند و روز یکشنبه در کنفرانسی خبری دراین باره صحبت خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، تورس 35 ساله روز جمعه اعلام کرد که پرونده فوتبالی اش را خواهد بست. ال نینیو با انتشار ویدیوی کوتاهی در شبکه های اجتماعی به مرور بهترین لحظات کارنامه ورزشی اش پرداخته و نوشته:« لحظه گذاشتن نقطه پایان در کارنامه فوتبالی ام فرا رسیده. روز 23 ژوئن در کنفرانسی خبری در توکیو جزئیات بیشتری را دراین باره اعلام خواهم کرد و پاسخگوی سوالاتتان خواهم بود.»

او این پیغام را در صفحه رسمی اش در توئیتر منتشر کرده.

تورس یکی از اسطوره های باشگاه اتلتیکومادرید به حساب می آید و درسال 2001 از تیم پایه ای این باشگاه به تیم اصلی رسید. تا سال 2007 تورس با پیراهن اتلتیکومادرید به میدان می رفت و دوران فوق العاده ای را دراین تیم سپری کرد. پس از آن بود که ال نینیو با ترک مادرید به لیورپول پیوست و خاطرات خوبی از دوران حضورش دراین تیم دارد. او زیر نظر رافا بنیتس در لیورپول بهترین عملکرد فوتبالی اش را به نمایش گذاشت و گلزنی های پی درپی او باعث شد تا برنده توپ برنز سال 2008 شده و یکی از اسطوره های آنفیلد شد. در همان سال او ارزشمندترین گل کارنامه ورزشی اش را به ثمر رساند تاتیم ملی اسپانیا برای دومین باردر طول تاریخ قهرمان یورو شود. 

در جام جهانی 2010 هم تورس اولین قهرمانی اش در جام جهانی را تجربه کرد. در زمستان 2011 تورس با مال خود کردن عنوان گران قیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال اسپانیا به چلسی پیوست و دراستمفورد بریج هم روزهای خوبش ادامه یافت و با چلسی قهرمان لیگ اروپا شد. در ادامه او قرضی به میلان منتقل شد و سپس به این تیم منتقل گردید. در سن سیرو، او فکر و ذکرش با اتلتیکو بود و درنهایت درسال 2015 به صورت قرضی به تیم مادریدی بازگشت و شبهای به یادماندنی دیگری را رقم زده که از جمله آنها می توان به زدن 2 گل در جام حذفی در ورزشگاه برنابئو و به رئال مادرید اشاره کرد. 

تورس با اتلتیکو قهرمان لیگ اروپا شد و این تنها جامی بود که او با پیراهن اتلتیکو فتح کرد. ال نینیو بعد از یک خداحافظی به یادماندنی در ورزشگاه واندا متروپولیتانو عازم ژاپن شد و پیراهن تیم ساگان توسو را به تن کرد و کمتر از یک سال پس از انتقالش به این باشگاه، تصمیم گرفت تا برای همیشه کفشهایش را آویزان کند. 

 

6363