روزی که اسپانیا با گل فرناندو تورس قهرمان یورو ۲۰۰۸ شد

روزی که اسپانیا با گل فرناندو تورس قهرمان یورو ۲۰۰۸ شد

پایگاه خبری فوتبالی- در شرایطی که یورو ۲۰۲۴ با شور و حرارت در حال برگزاری است در چنین روزی در سال ۲۰۰۸ یک اتفاق جذاب فوتبالی رخ داد.

به گزارش فوتبالی، ۱۶ سال پیش در چنین روزی اسپانیا در فینال یورو ۲۰۰۸ با تیم پرستاره و افسانه ای و نسل طلایی فوتبال خود با تک گل فرناندو تورس روی پاس گل ژاوی هرناندز یک بر صفر آلمان را شکست داد و قهرمان یورو شد.

پیش از آغاز مسابقات و پس از اعلام لیست نهایی تیم ملی اسپانیا توسط لوئیس آراگونس انتقادها و فشارهای شدید رسانه ای به او مبنی بر دعوت فرناندو تورس بجای رائول گونزالس وارد شد تا جایی که او را به آنتی مادریدیسم بودن متهم کردن اما او در کنفرانس خبری گفت که به فرناندو تورس ایمانی راسخ دارد و جواب اعتماد خود را نیز گرفت.

تیم ملی فوتبال اسپانیا در رقابت های یورو ۲۰۰۸ همراه با مربی فقید خود لوییس آراگونس همراه با ستارگان بی شماری مانند پیکه، پویول، ژاوی، اینیستا و ایکر کاسیاس و همچنین داوید ویا و فرناندو تورس توانست با کنار زدن تمام رقبا قهرمان یورو شود و پس از آن یک قهرمانی جام جهانی در سال ۲۰۱۰ و یک قهرمانی دیگر یورو در سال ۲۰۱۲ این بار با ویسنته دل بوسکه درخشش این نسل طلایی را ادامه داد.

۱۰۰۹