فرلاند مندی، از ویلچرنشینی تا انتقال به سانتیاگو برنابئو

فرلاند مندی، از ویلچرنشینی تا انتقال به سانتیاگو برنابئو

سایت رسمی فوتبالی- فرلاند مندی خرید جدید باشگاه مادریدی یکی از محصولات آکادمی باشگاه پاری سن ژرمن است که حالا از باشگاه لیون به تیم مادریدی پیوسته است.

به گزارش فوتبالی، این بازیکن جوان که متولد سال 1995 است، روز شنبه بیست و چهارساله خواهد شد. فرلاند متولد خانواده ای فقیر از والدینی گینه ای و سنگالی است. فصل گذشته او در پست مدافع چپ المپیک لیون عملکرد حیرت آوری داشت و درتمامی تورنمنتها مجموعا 44 بازی برای تیمش انجام داد و 3 گل زد و 3 پاس گل داد.

اما ده سال پیش در زندگی او اتفاقی رخ داد که می توانست او را برای همیشه از حضور در دنیای فوتبال محروم کند. فرلاند در آن زمان کودکی 9 ساله بود که به تازگی به تیم پایه ای پاری سن ژرمن پیوسته بود و رویایش این بود که تبدیل به یک ستاره شود. اما سرنوشت برای او یک سورپرایز تلخ داشت. 

زمانی که مندی 14 ساله بود، او از ناحیه لگن دچار مصدومیتی شد که به التهاب مفاصل منجر گردید. او یک سال از میادین فوتبالی به دور ماند ؛ حدودا سه ماه در گچ بود و سه ماه دیگر هم در بیمارستان کودکان نکر بستری بود. در بیمارستان به او گفتند که یدگر نمی تواند به زمین چمن بازگردد. در طول این مدت او مجبور بود تا از ویلچر برای تردد استفاده کند. بعد از مرخص شدن از بیمارستان، مندی به منطقه دیگری رفت و درآنجا تدریجا راه رفتن را تمرین کرد؛ بعد از آن شروع به دویدن کرد و درنهایت دوباره به زمین چمن بازگشت. 


درهمان هنگام پاری سن ژرمن را ترک کرد و به تیم مانتوا در حومه پاریس منتقل شد و در آنجا مشخص شد که توانسته کاملا بهبود بیابد. کمی بعد باشگاه لو آور او را به خدمت گرفت و در یکی از بزرگترین مدارس پایه ای فوتبال فرانسه (که بازیکنانی مثل بنجامین مندی، ریاض محرز، لاسانا دیارا، پل پوگبا، پایت، مانداندا، آئوبامیانگ و....محصول آن آکادمی هستند) پرورش یافت و در نهایت با قراردادی 5 میلیون یورویی به المپیک لیون پیوست.

این فصل، فصل رویاهای فرلاند بود؛ او به تیم ملی فرانسه دعوت شد و با توجه به مصدومیت بنجامین مندی، اولین بازی ملی اش را در ماه نوامبر مقابل اروگوئه انجام داد . همه چیز آنطور که این بازیکن جوان تصور می کرد پیش رفت و او توانست مزد تلاشها، اشکها و کوشش هایش را بگیرد. مندی حالا بازیکن رئال مادرید است ولی هدف و خواسته او هنوز محقق نشده: حضور درترکیب اصلی تیم ملی فرانسه در رقابتهای یورو2020

6363