دورتموند 2 - 4 شالکه؛ تقدیم قهرمانی به بایرن

دورتموند 2 - 4 شالکه؛ تقدیم قهرمانی به بایرن

به گزارش "ورزش سه"، دورتموند در دیداری که طی 5 دقیقه 9 نفره شد، در نهایت دربی روهر را به دشمن همیشگی خود واگذار کرد تا حالا با یک بازی بیشتر از بایرن مونیخ، یک امتیاز از آنها کمتر داشته و در انتظار لغزش رقیب در بازی فردا مقابل نورنبرگ باشد.

دورتموند بازی را هجومی آغاز کرد و می توانست در دقیقه 10 به گل اول دست یابد اما ضربه توماس دلانی از پشت محوطه راهی بیرون زمین شد.

اما حملات دورتموند ادامه یافت و در دقیقه 14 این تیم به گل رسید. با پاس چیپ و تماشایی سانچو، ماریو گوتزه پشت مدافعان شالکه موفق شد با یک ضربه سر دقیق گل اول تیمش را به ثمر برساند.

اما شالکه خیلی سریع در صدد جبران آمد و در دقیقه 18 و با استناد به VAR صاحب یک ضربه پنالتی شد که دانیل کالیجوری موفق شد آن را تبدیل به گل کند.

در دقیقه 23 دورتموند می توانست به گل دوم برسد اما ضربه محکم ماریو گوتزه به مدافعان شالکه برخورد کرد و این موقعیت از دست رفت.

اما شالکه موفق شد در دقیقه 28 به گل دوم دست یابد. این بار دانیل کالیجوری در نقش گلساز ظاهر شد و ارسال او از روی نقطه کرنر با ضربه سر سلیف سانه وارد دروازه دورتموند گشت.

دقایقی بعد شالکه می توانست به گل سوم هم دست یابد اما ضربه سر ناستاسیچ در موقعیتی خطرناک به بیرون رفت تا نیمه نخست با برتری 1-2 شالکه به پایان برسد.

دورتموند نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و می توانست با ضربه محکم رافائل گوئررو خیلی زود به گل تساوی دست یابد اما شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت.

با کارت قرمز مستقیم مارکو رویس در دقیقه 60، کار دورتموند برای بازگشت دشواتر شد و شالکه 2 دقیقه بعد به گل سوم هم رسید. این بار کالیخوری موفق شد با یک ضربه ایستگاهی فوق العاده دروازه زنبورها را باز کرده و برتری تیمش را افزایش دهد.

اما ماریوس ولف، دیگر بازیکن دورتموند نیز در دقیقه 65 اخراج شد تا شرایط برای این تیم دشوارتر از قبل شود. در دقیقه 77 بورگشتالر از سمت چپ اقدام به ضربه زدن کرد اما شوت او از کنار دروازه دورتموند به بیرون رفت.

اما در دقیقه 84 دورتموند اختلاف را به حداقل رساند. روی پاس لارسن با ضربه سر، اکسل ویتسل موفق شد از فاصله ای نزدیک دروازه شالکه را باز کند.

اما 2 دقیقه بعد شالکه باز هم به گل رسید. بریل امبولو موفق شد با یک ضربه دقیق پای راست از پشت محوطه، برای بار چهارم دروازه دورتموند را باز کند. در ادامه روند بازی آرام شد و در نهایت شالکه موفق شد در دربی روهر 2-4 دورتموند را مغلوب کند.