دورتموند- شالکه؛ چیزی بیش از دربی

دورتموند- شالکه؛ چیزی بیش از دربی

به گزارش ورزش سه ، بوروسیادورتموند در حالی امروز در بزرگترین دربی آلمان میزبان شالکه است که انگیزه‌اش فراتر از پیروزی در این بازی حیثیتی است چون هر نتیجه‌ای غیر از برد برابر حریفی که خطر سقوط را احساس می‌کند ضربه مهلکی به شانس قهرمانی این تیم در بوندس‌لیگا وارد می‌کند؛ بعد از این دیدار تنها سه بازی تا پایان فصل باقی می‌ماند.


دورتموند که به دنبال نخستین قهرمانی‌اش در لیگ آلمان بعد از سال 2012 است، با یک امتیاز اختلاف نسبت به بایرن‌مونیخ در رده دوم است و البته امید دارد تیم باواریایی در بازی‌های مانده تا پایان فصل بلغزد و امتیاز از دست بدهد. تیم لوسین فاوره بعد از باخت تحقیرآمیز سه هفته قبل مقابل بایرن‌مونیخ با نتیجه 5 بر صفر روحیه خود را حفظ کرده و دو بازی‌شان را بردند تا فاصله با تیم نیکو کواچ حفظ شود. جیدون سانو، مارکو رویس و پاکو آلکاسر در برد هفته گذشته گل زدند و دورتموند نیاز دارد خط حمله تاثیرگذارش در بازی‌های باقیمانده هم کارش را به خوبی انجام دهد.


آبی‌های سلطنتی هم مبارزه جانانه دیگری دارند و نمی‌خواهند دچار یک سقوط شوکه کننده شوند. در واقع هرگز فاصله دو تیم در آستانه یک دربی تا این حد زیاد نبوده که یکی برای قهرمانی مبارزه کند و دیگری برای بقا. نایب قهرمان فصل قبل در این فصل به شدت افت کرده و در حال حاضر با 27 امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد شش امتیاز بالاتر از اشتوتگارت رده شانزدهمی که اگر همینجا بماند باید در پلی‌آف سقوط/بقا با تیم سوم دسته دوم آلمان بازی کند. این تیم با پیروزی در بازی امشب تقریبا از بقا در دسته اول و نرفتن به پلی‌آف مطمئن می‌شود.


بایرن‌مونیخ 70 امتیازی که چهارشنبه با پیروزی برابر وردربرمن حریف لایپزیگ در فینال جام حذفی آلمان شد، فردا میهمان تیم رده هفدهمی نورنبرگ است که برای زنده ماندن کورسوی امیدش برای بقا باید این بازی را ببرد.
منبع: رویترز