دی یونگ و برابری با رکورد بوسکتس درلیگ قهرمانان اروپا!

دی یونگ و برابری با رکورد بوسکتس درلیگ قهرمانان اروپا!

سایت رسمی فوتبالی – در جریان دیدار دو تیم آژاکس آمستردام و یوونتوس در دور رفت مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا که در استادیوم یوهان کرویف آرنا برگزار شد، فرانکی دی یونگ در کانون توجهات قرار داشت. 

ستاره خط میانی آژاکس آمستردام که فصل آینده پیراهن بارسلونا را برتن خواهد کرد انگیزه های زیادی داشت تا دراین بازی خودی نشان دهد و دراین مسیر موفق هم بود.

به گزارش فوتبالی بازیکن شماره 21 آژاکس دراین بازی درمصاف با یووه عملکرد خیره کننده ای داشت. او که در جدالهای تیمش درمرحله یک هشتم پایانی مقابل رئال مادرید هم یکی از تاثیرگذارترین مهره های تیمش بود، در مصاف با یووه رکورد جالب توجهی را به نام خودش ثبت کرد.

دی یونگ در فصل تابستان با قراردادی 80 میلیون یورویی به بارسا منتقل خواهد شد و همین انگیزه فوق العاده ای برای این بازیکن 21 سال و333 روزه بود که نشان دهدیک بازیکن درحد واندازه های بین المللی است و آمادگی آن را دارد تا لیدری خط میانی بارسا را نیز در دست بگیرد.

دربازی یووه- آژاکس، دی یونگ یک بازی بی عیب و نقص را به نمایش گذاشت. آژاکس با ریتم دی یونگ در زمین به حرکت درمی آمد و هرزمان که او تصمیم می گرفت، آژاکسی ها حمله می کردند. هرزمان که او شروع به تحت فشار گذاشتن حریف می کرد، آنها توپ را از حریف می گرفتند و دی یونگ در تمام بخشهای زمین به حرکت درمی آمد و با همین نمایش حیرت آورد توانست با رکوردی که از سال 2010 به بعد در لیگ قهرمانان اروپا تکرار نشده بود برابری کند.

رکوردی که در سال 2010 و در بازی بارسلونا مقابل اینترمیلان به ثبت رسیده بود: در آن بازی سرخیو بوسکتس در 117 حرکت تیمش مشارکت داشت و حالا دی یونگ دقیقا همین عدد را در این بازی به نام خودش ثبت کرد. این بیشترین میزان مشارکت یک بازیکن در یکی از بازیهای لیگ قهرمانان اروپا درمراحل حذفی است.

بخشی از این 117 مشارکت دی یونگ به پاسهای او برمی گشت. دی یونگ در بازی با یووه 98 پاس به هم تیمی هایش داد که 90 تا از پاسهایش سالم بودند و 54 پاس در زمین حریف داده شد. بدین ترتیب دقت پاس او بیش از 90% بود. دی یونگ در جریان این بازی 17 توپ را بازیابی کرد. یک خطا مرتکب شد و یک بار هم بازیکنان حریف روی او مرتکب خطا شدند. این آمار و ارقامی حیرت آور برای یک بازیکن فوتبال، به ویژه در سن و سال اوست و بدین ترتیب نشان داد که می تواند جایگزین ایده آلی برای بوسکتس در تیم کاتالان باشد.

6363