بارسلونا تنها تیم بدون باخت این فصل لیگ قهرمانان اروپا

بارسلونا تنها تیم بدون باخت این فصل لیگ قهرمانان اروپا

سایت رسمی فوتبالی – تنها یک تیم در دور فعلی رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد که می تواند ادعا کند که هنوز و در این فصل رقابتهای اروپایی طعم باخت را نچشیده است؛ این تیم هم بارسلوناست؛ آبی اناری ها بعد از برگزاری 9 بازی در رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان اروپا هنوز تن به باخت نداده اند و به شش برد و سه تساوی دست یافته اند.

به گزارش فوتبالی آنها درمرحله گروهی با کسب 4 پیروزی و دو تساوی و کسب 14 امتیاز روانه دور بعد هشتند. تاتنهام پوچتینو، یکی از تیمهای هم گروهی بارسلونا با کسب تنها 8 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه به دور بعد راه یافت. پس از آن و در دور رفت مرحله یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا بارسا مقابل لیون به تساوی 0-0 دست یافت و در بازی برگشت به برد 1-5 رسید.  آنها در بازی رفت مرحله یک چهارم پایانی لیگ قهرمانان اروپا هم توانستند تا در خانه منچستریونایتد به پیروزی 1-0 برسند و کار را برای صعودشان به دور بعد کمی ساده تر کردند.

بارسا در عین حال از نظر تفاضل گل در رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان اروپا نیز عملکرد قابل قبولی دارد: 20 گل زده در مقابل 5 گل خورده؛ لیونل مسی با زدن 8 گل در صدر جدول گلزنان این فصل لیگ قهرمانان اروپا قرار دارد؛ البته او در بازی چهارشنبه شب اولدترافورد نتوانست برای تیمش به گل برسد.


نکته جالب در جدول تیمهایی با کمترین باخت در رقابتهای این فصل لیگ قهرمانان اروپا، نه سیتی (با 2 باخت) است و نه یوونتوس (با سه باخت) و نه لیورپول (با سه باخت)؛ دومین تیم با کمترین باخت در رقابتهای این فصل چمپیونزلیگ آژاکس آمستردام است که تا به اینجای رقابتها تنها یک باخت داشته و آن هم در دور رفت مرحله یک هشتم پایانی مقابل رئال مادرید در ورزشگاه یوهان کرویف آرنا (با نتیجه 2-1 ) بوده. آنها مجموعا با 4 برد و 4 تساوی در مرحله یک چهارم پایانی قرار دارند.

این روند خوب بارسا در این فصل لیگ قهرمانان اروپا، در لالیگا نیز به چشم می خورد؛ شاگردان والورده در 31 هفته لالیگا که تا به اینجا برگزار شده، تنها در دو بازی مغلوب حریفان شده اند و آخرین باخت بارسا در لالیگا  به یازدهم نوامبر سال گذشته میلادی برمی گردد که با نتیجه 4-3 و در ورزشگاه نوکمپ مقابل بتیس رقم خورد و پنج ماه از آخرین باخت آبی اناری ها می گذرد.

6363