دورتموند فاتح جدال بچه‌غول‌های فوتبال آلمان

دورتموند فاتح جدال بچه‌غول‌های فوتبال آلمان

به گزارش "ورزش سه"، گل ژان کوین آگوستین بازیکن لایپزیش که در ثانیه‌ی 31 بازی به ثمر رسید دورتموند را مات و مبهوت کرد، دورتموندی که با کاپیتان جدیدش مارکو رویس، دومین بازی رسمی خود با بازوبند کاپیتانی را تجربه می‌کرد.


لایپزیش هر زمان که به سمت دروازه‌ی دورتموند یورش برد، خطرناک ظاهر شد ولی این تیم در پشت زمین خود مشکل داشت و بارها از همین نقطه‌ی ضعف گزیده شد. به نظر می‌رسید لوسین فاور سرمربی دورتموند، این تیم را به خوبی آنالیز کرده و حفره‌های تاکتیکی لایپزیش را مثل کف دست می‌شناسد. بعد از شوک گل اول آگوستین، محمود داحود روی سانتر زیبای مارسل اشملتزر با حرکتی خارق‌العاده و ضربه‌ی سری آکروباتیک بازی را به تساوی کشاند. سپس در یک ضربه‌ی ایستگاهی، مارکو رویس پشت توپ ایستاد تا ضربه‌ی محکم او بعد از برخورد به مارسل سابیتزر در دیواره‌ی دفاعی لایپزیش وارد دروازه شده و زردپوشان دورتموند با این گل به خودی یاران لایپزینگ با نتیجه‌ی 2-1 پیش بیفتند.

کمی پیش از به پایان رسیدن نیمه‌ی اول اکسل ویتسل دومین گل خود در دومین بازی‌ای که برای دورتموند به میدان رفته را به ثمر رساند. بعد از آنکه پیتر گولاشی دروازه‌بان لایپزیش، ضربه‌ی سر پرقدرت توماس دلینی را با کف دست دفع کرد، ویتسل با یک حرکت قیچی برگردان از فاصله‌ی نزدیک، دروازه را فرو ریخت. به این ترتیب دورتموند با پیروزی 3-1 به رختکن رفت. در نیمه‌ی اول و در کل بازی، دلینی، دحود و ویتسل برای دورتموند خط هافبکی پرقدرت و هدفمند ساخته بودند. در اوایل نیمه‌ی دوم رومان بورکی دروازه‌بان دورتموند ضربه‌ی والی سنگین لوکاس کلوسترمان را با حرکتی بی‌نظیر دفع کرد و در اواخر بازی هم مانع از گلزنی تیمو ورنر شد که به عنوان بازیکن تعویضی به میدان فرستاده شده بود.


در اواخر بازی لایپزیش به شدت حمله می‌کرد و دورتموند در مقابل حملات بی‌پایان این تیم آسیب‌پذیر به نظر می‌رسید. نفس در سینه‌ی هواداران دورتموند که در استادیوم خانگی تیم‌شان حضور داشتند حبس شده بود تا اینکه در وقتهای اضافه‌ی بازی، بعد از اشتباه ابراهیما کوناته و از دست دادن توپ، جادون سانچو توپ را به کاپیتان رویس پاس داد تا او با ضربه‌ای محکم گولاشی را تسلیم کرده و ورزشگاه یکسره زردپوش را منفجر کند. به این ترتیب، دورتموند با پیروزی 4-1 با حریف قدرتمند خود در بازی اولی که در بوندسلیگا انجام داد نشان داد در این فصل یکی از بخت‌های اصلی قهرمانی است.