همه نتایج انگلیس در یک چهارم نهایی جام جهانی

همه نتایج انگلیس در یک چهارم نهایی  جام جهانی

سایت رسمی فوتبالی - روز شنبه انگلیس با سوئد دیدار می کند. این نهمین یک چهارم نهایی سه شیرها در جام جهانی است و آنها امیدوار نتیجه آن از بسیاری از هشت دیدار گذشته بهتر باشد.

به گزارش فوتبالی، انگلیس تنها دو بار در این مرحله پیروز بوده ( 1966 و 1990 ) و تمامی دیدارهای دیگر خود در برابر حریفان اروپایی در این مرحله را واگذار کرده است.

در این مطلب نتایج انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی را بررسی می کنیم.

1954 / انگلیس 2 – 4 اروگوئه

اولین حضور انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی 64 سال پیش در برابر تیم اروگوئه اتفاق افتاد که قهرمان دور قبلی رقابت ها بود و اسکاتلند را نیز با حساب 7 – 0 شکست داد. نات لوفتوز و تام فینی برای انگلیس گلزنی کردند اما تیم آمریکای جنوبی نتوانست چهار بار دروازه آنها را باز کند.

1962 / انگلیس 1 – 3 برزیل

تیم والتر وینترباتم در مرحله گروهی پیش از دیدار با مدافع عنوان قهرمانی یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست به دست آورده بود. برزیل پپه را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت اما گریچا عملکرد درخشانی در برابر انگلیس در این مرحله و در برابر شیلی در نیمه نهایی داشت و توانست بار دیگر عنوان قهرمانی را نصیب تیم ملی کشورش کند.

1966 / انگلیس 1 – 0 آرژانتین

مصدومیت پیش آمده برای جیمی گریوز به این معنا بود که جئوف هرست فرصت اولین حضور در این رقابت ها را به دست آورده است. این بازیکن در دقیقه دوازده گل برتر انگلیس را به ثمر رساند. آرژانتین در این بازی که بسیار پر تنش بود در نیمه اول با اخراج کاپیتان آنتونیو راتین 10 نفره شد. او در ابتدا از ترک زمین خودداری می کرد. انگلیس در این رقابت ها موفق شد تنها جام جهانی تاریخش را در خاک خود به دست بیاورد.

1970 / انگلیس 2 – 3 آلمان غربی ( وقت اضافه )

مدافع عنوان قهرمانی بعد از برزیل در رده دوم گروه قرار گرفت و باید در یک چهارم به مصاف آلمان غربی می رفت. انگلیس با گل های آلان مالری و مارتین پیترز 2 – 0 جلو بود اما تیم تیم الف رمزی دروازه بان خود را به دلیل مصدومیت از دست داد و آلمان ها توانستند به بازی برگشته و در وقت اضافه انتقام شکست سال 1966 را بگیرند.

1986 / انگلیس 1 – 2 آرژانتین

این بازی یکی از به یادماندنی ترین بازی های انگلیس در تاریخ جام جهانی است. دیه گو مارادونا گل اول بازی را با دست خدا به ثمر رساند. این گل کاملا به کمک دست به ثمر رسید اما داور بازی متوجه این اتفاق نشد. او گل دوم را نیز به روی یک حرکت انفرادی وارد دروازه انگلیس کرد. گری لینه کر اختلاف را به یک گل رساند اما این روز و این رقابت ها متعلق به مارادونا و آرژانتین بود.

1990 / انگلیس 3 – 2 کامرون

آخرین موفقیت انگلیس در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی در ایتالیا 1990 برابر کامرون در ناپل اتفاق افتاد. تیم بابی رابسون سه دقیقه با حذف فاصله داشتند اما دو پنالتی لینه کر که دومی در وقت های اضافه گرفته شد، سه شیرها را برای اولین بار بعد از جام جهانی 1966 به نیمه نهایی فرستاد.

2002 / انگلیس 1 – 2 برزیل

مایکل اوون در نیمه اول سه شیرها را پیش انداخت اما ریوالدو این گل را جبران کرد. برزیل که در این جام قهرمان شد، با گلزنی رونالدینیو به دیوید سیمن از روی یک ضربه آزاد  بی نظیر پیروز بازی شد.

2006 / انگلیس 0 – 0 پرتغال ( پیروزی 3 – 1 پرتغال در ضربات پنالتی )

دو سال بعد از شکست برابر پرتغال در ضربات پنالتی در یورو 2004، انگلیس بار دیگر بازی را در پنالتی به کریستیانو رونالدو و یارانش واگذار کرد. وین رونی اخراج شد، کاپیتان دیوید بکهام به دلیل مصدومیت از بازی بیرون رفت و ریکاردو سه پنالتی از فرانک لمپارد، استیون جرارد و جیمی کرگر را مهار کرد.