چرا نیمار در برزیل محبوب نیست؟

چرا نیمار در برزیل محبوب نیست؟

سایت رسمی فوتبالی - شاید نیمار رهبر تیم ملی برزیل در جام جهانی باشد اما بر اساس یادداشت  مارکوس آلوس، خبرنگار برزیلی  درگیری بین او و کشورش وجود دارد. 

" این مصاحبه ضبط خواهد شد و اگر در هر حالتی موضوع، سوال یا پاسخی از طرف ما مناسب به نظر نیامد، درخواست حذف آن را خواهیم داشت. " این متن ایمیلی بود که پدر نیمار تنها چند روز پس از شکست تحقیرآمیز 7 – 1 در برابر آلمان در جام جهانی 2014 به بزرگترین شرکت تلوزیونی برزیل فرستاد.

او از آنها عصبانی بود.مصاحبه با نیمار یک شرط داشت: هیچ سوالی درباره شکست برزیل در نیمه نهایی پرسیده نشود.

آنها نه تنها این سوال را پرسیدند بلکه در یک ویدئو اعلام کردند که نشستی با این مهاجم داشتند. همراه نیمار پیش از گلوبو برای قبول این داستان مشورت کرده بود اما این اتفاق به همان اندازه که انتظار می رفت بحث برانگیز شد. این بازیکن و شبکه تلویزیونی رابطه خاصی داشتد. یک پرونده خصوصی و محرمانه 6342 صفحه ای نشان داد که نیمار با این گروه قرارداد پخش دارد که به او اجازه یک سری از دسترسی ها مانند دسترسی به اطلاعات و مصاحبه ها را می دهد.

می توان گفت که نیمار در واقع کارمند گلوبو است. او حتی در بین مهمانان جشن 50 سالگی این شبکه تلویزیونی در سال 2015 بود.

اگر قدرتمندترین شرکت رسانه ای برزیل که روزانه 100 میلیون بازدید کننده دارد در کنار شما باشد چه ترسی باقی می ماند؟ هیچ! این یک موقعیت برد – برد برای این مهاجم بود.

به همین دلیل بود که وقتی گلوبو به ایمیل پاسخ نداد و مصاحبه را با سوالاتی درباره شکست 7 – 1 پخش کرد، پدر نیمار عمیقا احساس کرد که به او خیانت شده است. او متوجه شد که تنها خودش مانده و نمی تواند در جنگ با رسانه های منتقد برای محافظت از پسرش به کسی اعتماد کند.

از آن زمان نیمار در برابر تمام کشور قرار گرفته است.چه این پسر را دوست داشته باشید و چه دوست داشته باشید، این مهاجم 222 میلیون یورو همیشه مورد بحث مردم بوده است. هیچکس درباره پیشرفت بازی برزیل در مسیر رسیدن به یک هشتم صحبت نمی کند. در عوض همه درباره دایوهای نیمار، مدل موی مانند اسپاگتی و توهینش به داورها، رقبا و حتی هم تیمی ها صحبت می کنند.او مطمئنا شرایط را برای هواداران برزیل که می خواهند کنار او بمانند آسانتر نمی کند.

باور کنید یا نه، آنها به سختی تلاش می کنند تا این اتفاق رخ دهد. هرچند می توان گفت که بعضی از آنها تسلیم شده اند. تعداد بسیاری از هواداران از سرتاسر کشور از تیته می خواهند که او را از تیم کنار بگذارد و در محوطه های هوادارای او را هو می کنند. حدس زدن اینکه او چه زمانی رفتار شخصی خود را رها می کند، سخت است. 

نیمار نمی توان عصبانیت خود را کنترل کند. شوکه کننده نیست که خاطرات المپیک 2016 به یاد می آید. او در آن المپیک تبدیل به یک فوتبالیست مجنون شد در زمین شد که از دنیای بیرون عصبانی بود.لب خوانی گلوبو از عملکرد او در دیدار برابر کاستاریکا در جام جهانی 2018 صحبت های زننده ای را منتشر کرد.

نیمار

جوکا کفوری، یک مفسر محترم، معتقد است که اطرافیان او مقصر این رفتار هستند. او می گوید: " نیمار بعد از سه ماه دوری از میادین همچنان آمادگی خود را حفظ کرده است. او یکی از با استعدادترین بازیکنان جهان است. او دوستانی دارد که با شجاعت از او دفاع می کنند چرا که به خاطر او زندگی مرفهی دارند. آنها در کنار پدرش هیچ کار خوبی برای نیمار انجام ندادند و با جلوگیری از رها شدن او از سندروم پیترپن، نگذاشتند تا او رشد کند. "

بسیاری در برزیل بر این باور هستند که والدین نیمار دلیل اصلی عدم پختگی او هستند و آنها باعث شدند تا به نظر بیاید که او در دنیای جدای از سایرین زندگی می کند، جایی که هرگز مورد سوال و انتقاد قرار نمی گیرد.

یکی از بهترین نویسندگان کشور، توستائو، رفتار این شماره 10 در مرحله گروهی را مورد انتقاد قرار داد.

نیمار

قهرمان جام جهانی 1970 در ستون خود در روزنامه دفولها دسائوپائولو نوشت: " رفتار تیته با نیمار باید قاطع تر باشد و از او بخواهد که دست از رفتارهای عجیب، انتقادها، بحث و دایو زدن در زمین مانند صحنه اعلام پنالتی در برابر کاستاریکا که به درستی برگردانده شد، بردارد. رفتار نادرست او بیرون زمین که در بین افراد مشهور معمول است، تا زمانی که بر بازی اش اثر نگذارد مشکل خودش است. به گفته بسیاری از منابع نیمار به خوبی برای مسابقات آماده شده است. این مهم است. "

برخلاف مسی و رونالدو، نیمار اهمیت زیادی به صحبت های دیگران درباره خودش می دهد و بارها نشان داده که انتقادات را برنمی تابد. هیچ یک از دوستان او در روسیه جنگ دیگری را با گلوبو بعد از اینکه مفسر معروف آنها، بوئنو، این مهاجم را به دلیل دایو زدن در برابر کاستاریکا محکوم کرد، آغاز نکردند. 

یکی از آنها به بوئنو توهین کرد و گفت او تکه ای آشغال است اما دیگران در ملا عام با او بحث کردند.

پدر نیمار گفته که هیچ فردی را برای جلوگیری از حملات، میانجیگری با شبکه تلویزیونی و مشارکت در به پایان بردن این جدل در اختیار ندارد. پدر او در جریان بازی با صربستان به هیچ نکته دیگری اشاره نکرد.

نیمار

از سوی دیگر بوئنو جنگ دیگری را بعد از اولین گل پائولینیو با نیمار آغاز کرد. او گفت: " چه کسی به پائولینیو پاس داد؟ ستاره تیم: فیلیپه کوتینیو! ". بین دو نیمه او کوتینیو را بار دیگر تحسین کرد و بدون اینکه حتی یک کلمه درباره نیمار بگوید، اظهار داشت: " بازی جادویی از کوتینیو که بهترین بازیکن برزیل در جام جهانی است. "

تیم برزیل از هیچ تلاشی برای جلوگیری از یک درگیری دیگر نیمار با رسانه ها دریغ نمی کند. او تنها بازیکن ترکیب اصلی پیش از دیدار با مکزیک بود که از ابتدای آماده سازی برای جام جهانی که حدود یک ماه قبل آغاز شد، در هیچ کنفرانس خبری حضور پیدا نکرده است.

او بیش از 400 خبرنگار را بعد از پیروزی 2 – 0 برابر کاستاریکا در میکسد زون رد کرد و در پاسخ به درخواست مصاحبه گفت: " امروز نه. " 

همچنان این نظریه وجود دارد که مشکل اطرافیان او هستند نه خود بازیکن. بازیکن سابق آرسنال و والنسیا، ادو گسپر، مسئول فدراسیون فوتبال برزیل در روسیه گفت: " او خوب است و می داند که بازیکنی بسیار قوی است. او در طول رقابت ها رشد کرده بنابراین ذهنش کاملا روشن است. "

اگر ادو درست بگوید، برزیلی ها به زودی دوباره عاشق نیمار خواهند شد.