گزارش ویژه / رونالدو و جایزه غیابی امروز فرانس فوتبال

گزارش ویژه / رونالدو و جایزه غیابی امروز فرانس فوتبال

امشب اولین جایزه بزرگ آخر فصل به ستاره رئال‌مادرید اهدا می‌شود؟

 به گزارش کاپ، از ساعت 22:30 امشب مراسم ویژه فرانس فوتبال برای انتخاب بهترین بازیکن سال دنیا از نگاه خودش به مرحله نهایی می‌رسد.

 فرانس فوتبال پس از پایان قرارداد 6 ساله با فیفا و همکاری با این نهاد برای انتخاب بهترین بازیکن جهان، دوباره از امسال خودش به تنهایی توپ طلا را اهدا می‌کند و برخلاف اصول اخیر فیفا، از معرفی 3 نامزد نهایی و اهدای جایزه در ابتدای سال بعد خبری نیست. جالب اینکه رونالدو، بخت اول دریافت جایزه به خاطر همراهی رئال مادرید در جام‌جهانی باشگاه‌ها در مراسم حضور ندارد و احتمالا به شکل غیابی جایزه را به دست می‌آورد!

 رقایت قابل پیش‌بینی

فوتبال دنیا در پس رقابت کاملا انحصاری مسی و رونالدو برای عنوان بهترین بازیکن جهان آنقدر تکراری شده که اوج خلاقیتش در این مورد به انتخاب 30 کاندیدای نهایی در 6 بخش 5 نفری منحصر می‌شود! پایان قصه معلوم است؛ برتری رونالدو به خاطر بردن جوایز تیمی از عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان گرفته تا فتح نوبرانه و شاید ناسزاوارانه یورو 2016!

 حتی آن زمان که نویر جام‎‌جهانی 2014 را بالای سر برد، باز هم مسی و رونالدو بخت اول بودند، چه رسد به اکنون که با فقر ستاره بزرگ در برهوت 2016 مواجه هستیم اما علاوه بر مسی و رونالدو، حداقل در فانتزی ذهنی ما چند بازیکن لایق حضور در منطقه تحت محاصره 2 ستاره بزرگ دنیای فوتبال هستند.

پس کی زلاتان؟

 بله، می‌دانیم که زلاتان اززمان انتقال پرسروصدا به منچستریونایتد درخشش مورد انتظار را نداشته اما مگر آن زمان که همه عجایب دنیا از دریبل‌زنی با کمر تا گلزنی با ضربه تکواندو از وسط زمین را به نمایش گذاشت به حق خود رسید که این بار بر سر محق نبودنش چانه بزنیم؟ مرد سال ابدی فوتبال سوئد در اوایل و اواسط سال 2016 در پاری‌سن‌ژرمن ستاره بود اما ضعف سایر تیم‌ها و قدرت عجیب تیم پاریسی در لوشامپیونه باعث شد درخشش او کم‌تر دیده شود، بااین حال حداقل شاید بتوان کنار مسی و رونالدو از او به عنوان کاندیدای سوم نام برد.

فاکتور«گریزو»

اگر فیفا به عادت مالوف به ستاره‌های بزرگ تورنمنت‌های سال‌های زوج توجه نشان دهد، گریزمان به خاطر آقای گلی و رساندن فرانسه به فینال یورو 2016 بخت مناسبی خواهد داشت. شاید این بخت در صورت گل شدن ضربه‌اش در آخرین ثانیه‌های وقت قانونی فینال یورو 2016 پررنگ‌تر هم می‌شد اما به هر حال «گریزو» با درخشش در اتلتیکومادرید و رده ملی بخت مناسبی برای رقم زدن یک اتفاق ناممکن دارد.

 مرد غیرمنتظره

 در تیم ملی فرانسه یک ستاره دیگر، درخششی همپای گریزمان داشت. هر چند گل‌های دیمیتری پایت در مراحل ابتدایی یورو 2016 در ادامه رقابت‌ها تداوم نداشت اما او درکل فصل گذشته و فصل جاری در وستهام با عملکرد شگفت‌انگیز و گل‌های باورنکردنی (حداقل یکی از گل‌های او باید کاندیدای گل سال جهان می‌شد) لیاقت خود را به اثبات رسانده و می‌تواند معادلات را عوض کند.

ناامیدکننده

 مرد ناامیدکننده این لیست، گرانقیمت‌ترین بازیکن تاریخ فوتبال است. پوگبا از زمان پوشیدن لباس منچستریونایتد حتی ناامیدکننده‌تر از زلاتان بوده و با تداوم وضعیت فعلی، بازیکنانی3 برابر ارزان‌تر از او شانس بیش‌تری برای تصاحب عنوان مرد سال فوتیال جهان دارند! «پوگ» در ویترینی به نام یورو 2016 هم آن درخشش مورد انتظار را نداشت.

اوضاع متفاوت اضلاع مثلث‌ها

یکی از اضلاع مثلث خط حمله رئال مادرید اصلا در لیست جایی ندارد! کریم بنزما نه در عرصه فنی خوب بود و نه در عرصه اخلاقی! او با گرفتن رشوه از هموطنش، یورو 2016 را از دست داد و حالا در رئال هم از تبعات همان حواشی ضربه می‌خورد. دیگر ضلع مثلث یعنی گرت بیل تا این اواخر حال خوبی داشت؛ با رئال می‌درخشید و ولز را هم برای اولین بار به نیمه‌نهایی یک تورنمنت بزرگ رسانده بود؛ هر چند مصدومیتی که او را از ال‌کلاسیکوی دور رفت فصل جاری لالیگا محروم کرد، شانسش برای تصاحب جایزه برتر را کاهش داد. اضلاع مثلث خط حمله بارسلونا... سوارس خیلی خوب بوده اما نه به اندازه فصل گذشته و اصولا هر گاه مسی می‌درخشد، درخشش او و نیمار در خط حمله چندان به چشم نمی‌آید.نیمار امسال درگیر مصدومیت بود و به همین دلیل چندان نمی‌توان او را صاحب بخت دانست. مسی هم که مسی است؛ بخت دوم امسال عنوان بهترین بازیکن جهان!

غایبان لیست

علاوه بر بنزما، لیست 30 نفره غایبان جالب توجه دیگری هم داشت.دخئا این فصل تحت تاثیر افت کلی منچستریونایتد ضعیف شده. او با وجود درخشش در بیش‌تر مقاطع فصل قبل و کارنامه قابل قبول در اولین تورنمنت مهم خود (یورو 2016) جایی در لیست نیافت. مسوت اوزیل، دیر درخشش را از سر گرفت، بوسکتس، بازیکن همیشگی نبود. هازار، چوب یک سال گل نزدن و توطئه‌چینی برای اخراج مورینیو از چلسی در فصل گذشته را خورد. بواتنگ هم احتمالا به خاطر دریبل خوردن مفتضحانه از مسی در لیگ قهرمانان اروپا، لایق حضور در جمع 30 کاندیدای برتر تشخیص داده نشد و کسی نتوانست درک کند آیا دی‌ماریا و بونوچی آنقدر بد بودند که در لیستی با 30 بازیکن هم جایی نداشتند؟