استقبال سرد انگلیسی‌ها از توخل؛ خودمان مربیان بهتری داشتیم

استقبال سرد انگلیسی‌ها از توخل؛ خودمان مربیان بهتری داشتیم

پایگاه خبری فوتبالی- انتخاب توخل به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انگلیس با واکنش منفی اغلب فوتبالدوستان انگلیسی روبرو شده است.

به گزارش فوتبالی، صبح روز سه‌شنبه بود که اعلام شد توماس توخل سرمربی آلمانی به عنوان سرمربی تیم ملی انگلیس انتخاب شده است.

انتخاب یک سرمربی آلمانی برای تیم ملی انگلیس به مذاق خیلی از فوتبالدوستان انگلیسی و مربیان و کارشناسان این کشور خوش نیامده است. حتی رسانه‌های انگلیسی هم برخورد بدی با این انتخاب داشتند.

مثلا روزنامه دیلی میل در اولین واکنش به این انتخاب تیتر زد: «روز تاریک فوتبال انگلیس، سه شیرها روی یک آلمانی حساب کردند، ولی توخل فقط 18 ماه برای اثبات خودش زمان دارد.»

بخشی از این واکنش تند به مسائل فنی برمی‌گردد. خیلی‌ها در انگلیس معتقدند او اصلا گزینه مناسبی برای تیم ملی نیست. چون در بایرن مونیخ هم موفق نبوده و در اغلب تیم‌هایش خیلی زود به آخر خط رسیده است.

گری نویل مدافع اسبق تیم ملی انگلیس با انتقاد از انتخاب توخل به عنوان سرمربی جدید انگلیس گفته است: «با تمام احترامی که برای توخل قائل هستم اما این یک بی‌احترامی است که ما او را برتر از مربیان انگلیسی بدانیم. کسانی مثل ادی هاو یا گراهام پاتر که در سال‌های اخیر عملکرد خوبی در لیگ برتر داشتند، لیاقت این را داشتند که بتوانند سرمربی جدید انگلیس باشند اما به آنها اعتماد نشد.»

اما اگر به همین دو واکنش دیلی میل و گری نویل بیشتر دقت کنید متوجه می‌شوید که انتقادها صرفا فنی نیست. عبارت «سه شیرها روی یک آلمانی حساب کردند» در تیتر دیلی میل و جمله «این یک بی‌احترامی است که ما او را برتر از مربیان انگلیسی بدانیم» که نویل بر زبان آورده است نشان می‌دهد حساسیت اصلی روی ملیت توخل است.

آلمان و انگلیس همیشه بازی‌های حساسی را برابر یکدیگر انجام داده‌اند. این دو تیم همیشه رقابت سختی با هم داشته‌اند که پیشینه آن به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد. یکی از معروف‌ترین بازی‌هایی که این دو تیم با هم انجام دادند فینال جام جهانی 1966 بود که انگلیس موفق شد 3 بر دو آلمان را شکست بدهد. در دیدار جنجالی که آلمانی‌ها عقیده داشتند ضربه سر جف هورست از خط دروازه‌ عبور نکرده است!

جالب این که اختلاف فوتبالی بین دو کشور هنوز هم وجود دارد و تقریبا شبیه یک نفرت شده است! در زمان جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰، یکی از اسپانسرها تبلیغی داشت با این جمله: « Two world wars and two world cup». این در واقع یک شعار استادیومی بود که طرفدارهای انگلیس برای طعنه زدن به آلمانی‌ها سرمی‌دادند و مضمونش این بود که: «بله! دو تا جنگ جهانی! یک جام جهانی را بردیم!»

حالا با این میزان از نفرت و اختلاف بین فوتبالدوستان دو کشور، یک آلمانی به سرمربیگری تیم ملی انگلیس انتخاب شده است که قطعا پذیرش این مساله برای انگلیسی‌ها بسیار سخت است.

1359