ادعای عجیب نکونام در نامه خداحافظی؛ "استقلال را با 67 امتیاز قهرمان کردم!"

ادعای عجیب نکونام در نامه خداحافظی؛ "استقلال را با 67 امتیاز قهرمان کردم!"

به گزارش فوتبالی- جواد نکونام استقلال را قهرمان فصل گذشته لیگ برتر می‌‌داند. 

به گزارش فوتبالی، استقلال چهارشنبه شب در دربی تهران که البته در شهر اراک برگزار شد با یک گل مغلوب پرسپولیس شد. این شکست علاوه بر این که دومین شکست استقلال در 5 بازی این فصل بود، ادامه‌ای بود بر روند ناکامی استقلال مقابل پرسپولیس.

این شکست تلخ طاقت هواداران استقلال را طاق کرد و باعث شد اکثر قریب به اتفاق آنها خواستار اخراج و برکناری جواد نکونام شوند. البته بخش زیادی از هواداران استقلال هم توقع داشتند نکونام خودش استفعا بدهد و برود.

این اتفاق ساعاتی پیش افتاد و نکونام با انتشار نامه‌ای ضمن عذرخواهی از هواداران استقلال اعلام کرد می‌خواهد استعفا بدهد. البته باشگاه با این استعفا مخالفت کرده و خواستار ادامه همکاری با نکونام تا بازی با السد قطر است.

نکونام در بخشی از نامه خداحافظی‌اش به نکته جالبی اشاره کرده است. او در این بخش نوشته است: « پارسال تا لحظه آخر جنگیدم و با همه ناملایمات و دشمنی‌هایی که بود تلاش کردم و تیم را با ٦٧ امتياز قهرمان کردم. از این جهت می‌گویم قهرمان که تمام سیستم فوتبال از جمله رییس فدراسیون فوتبال به این موضوع اذعان کردند که گل حریف آفساید بود و این حق استقلال بود که قهرمان شود و از ما عذرخواهی کردند.»

نکونام با بیان جمله «تیم را با ٦٧ امتياز قهرمان کردم» احتمالا خواسته به هواداران استقلال یادآوری کند که کار بزرگی را در این تیم انجام داده است. البته که گرفتن 67 امتیاز کار مهمی بود. اما اگر استقلال در آن بازی معروف با نساجی به پیروزی می‌رسید استقلال فصل را با 69 امتیاز تمام می‌کرد و بدون هیچ حرف و حدیثی قهرمان می‌شد.

تقریبا همه اهالی فوتبال از آنچه که در آن مسابقه رخ داد آگاه هستند. نکونام که فکر می‌کرد پرسپولیس نمی‌تواند از شکست 3 بر صفر نیمه اول مقابل استقلال خوزستان جان سالم به در ببرد مقابل نساجی محتاطانه بازی کرد و به تساوی رضایت داد. اما پرسپولیس 4 گل زد و پیروز شد و از همان لحظه از استقلال پیشی گرفت.

دوست و دشمن در آن برهه اعتقاد داشتند استقلال همانجا قهرمانی را از دست داد. این اتفاق وقتی رخ داد که نکونام نتوانست انگیزه و انرژی تیمش را حفظ کند و تیمش را به پیروزی برساند. برای همین هم خیلی‌ها معتقدند اشتباه نابخشودنی نکونام در بازی با نساجی قهرمانی را از استقلال گرفته است.

تقریبا هیچ کس شک ندارد که گل پرسپولیس در روز آخر آفساید بود اما اگر استقلال با تدابیر درستی مقابل نساجی هدایت می‌شد، حتی 200 گل آفساید هم دردی از پرسپولیس دوا نمی‌کرد و این استقلال بود که قهرمان می‌شد. اتفاقی که با ندانم‌کاری نکونام نیفتاد و حالا او برای جامی که خودش از دست داد مرثیه‌سرایی می‌کند.

در هر حال انگار نکونام فصل پیش سرمربی پرسپولیس بود، چرا که اورونوف را به پرسپولیس فرستاد و باعث قهرمانی پرسپولیس شد! اورونوف فصل پیش یک تنه پرسپولیس را قهرمان کرد.

1359