پیش‌بازی نساجی- استقلال؛ بازگشت آبی‌ها به جایی که دو جام را گُم کردند!

پیش‌بازی نساجی- استقلال؛ بازگشت آبی‌ها به جایی که دو جام را گُم کردند!

پایگاه خبری فوتبالی- یکی از مهمترین تقابل‌های هفته پنجم لیگ برتر دوئل نساجی و استقلال در قائمشهر است.

به گزارش فوتبالی، بعد از گذشت تقریبا 4 ماه استقلال دوباره باید به قائمشهر برود و به تقابل با نساجی فکر کند؛ 4 ماه قبل بود که استقلالِ صدرنشین مقابل نساجی متوقف شد تا همان نتیجه، معادله صدر جدول را عوض کند و در نهایت، منحر به این شود که پرسپولیس با جام قهرمانی عکس یادگاری بگیرد.

بدون تردید یکی از ورزشگاه‌هایی که برای استقلال طلسم شده و حسابی این تیم را آچمز کرده " وطنی قائمشهر " است! اگر به دوئل‌های 2 سال اخیر استقلال با نساجی در این ورزشگاه نگاه کنید، به خوبی متوجه این موضوع خواهید شد.

دو مساوی بدموقع در دوران ساپینتو و نکونام برای استقلال که به قیمت از دست رفتن دو جام قهرمانی در لیگ برتر تمام شد. استقلال تاکنون 5 بار در خانه نساجی به مصاف این تیم رفته که به 2 برد و 3 مساوی رسیده و البته هیچ‌گاه بازنده نبوده است.

الهامی؛ قاتل خاموش تیم محبوبش!

ساکت الهامی که خودش در مقطعی به عنوان مربی در استقلال مشغول به فعالیت بود و حتی در سال‌های اخیر نامش به عنوان یکی از گرینه‌های هدایت این تیم مطرح می‌شد قاتل خاموش آبی‌ها در لیگ برتر و جام حذفی است! او دو قهرمانی در جام حذفی و یک قهرمانی در لیگ برتر را از استقلال گرفته است. ساکت تا قبل از مصاف فردای تیمش با استقلال، در رقابت‌های مختلف 10 بار به مصاف آبی‌ها رفته و آمار یک برد، 5 مساوی و 4 شکست را ثبت کرده است.


پارسال دوست امسال رقیب! از خطیر تا یامگا و منتظر و نصرالله!

نساجی با یکی از استقلالی‌ترین ورژن‌های خود به مصاف شاگردان جواد نکونام خواهد رفت؛ اگر به بالا تا پایین این تیم تنها یک نگاه بیندازید متوجه می‌شوید که اوضاع از چه قرار است! علی خطیر مدیرعامل سابق استقلال، مدیرعامل این تیم شده است، نصرالله خواجه‌گیری سرپرست سابق استقلال، سرپرست نساجی شده و البته کوین یامگا و منتطر محمد سر از قائمشهر درآوردند! قطعا دوئل این نفرات با استقلال و البته تقابل تیمهای سمیعی و خطیر از نکات جالب توجه مسابقه فردای دو تیم است! سمیعی نقش ویژه ای در برکناری و کودتای شبانه علیه خطیر داشت.

پیش درآمد استقلال قبل از دربی

استقلال قبل از دربی باید به مصاف نساجی برود و از آن‌جا که در هفته قبلی هم مغلوب استقلال خوزستان شده شدیدا به سه امتیاز بازی در قائمشهر نیاز دارد و هرطور که هست باید میزبانش ببرد تا هم در جدول به اوضاع خود سر و سامان بدهد و هم با روحیه ایده‌آل پای به دیدار با پرسپولیس بگذارد. به همین دلیل کارش فوق العاده سخت است.

نساجی و نیاز مبرم به برد

نساجی در جایگاه سقوط قرار دارد و البته با استعفای ساکت الهامی روبه‌رو شده که به خواست علی خطیر، فعلا خبری از تغییر روی نیمکت این تیم نیست. امید شهر خسته تاکنون 1 امتیاز از لیگ بیست و چهارم دشت کرده و هرچه زودتر باید احیا شود. قطعا نساجی با انگیزه‌های متفاوتی مقابل استقلال قرار خواهد گرفت و اهداف مهمی در سر دارد!البته مساوی هم نمی تواند برای نساجی نتیجه بدی باشد اما با برد آنها هم امتیاز استقلال می شود و استقلال هم وارد یک بحران جدی می شود و ممکن است حتی نکونام هم تا آستانه برکناری برود. 

بازی قبلی دو تیم  

نساجی در هفته چهارم یک بر صفر مغلوب چادرملو شد و اولین برد لیگ برتری این تیم یزدی را رقم زد. از آن‌طرف استقلال هم در هفته سوم با چنین نتیجه مشابهی، مقابل هم‌نام خوزستانی خود زانو زد.


جایگاه در جدول

همانطور که اشاره شد نساجی با تنها یک امتیاز در رده پانزدهم جدول جای دارد و تنها هوادار را پایین‌تر از خود می‌بیند. استقلال هم با یک بازی عقب افتاده و با انجام 3 مسابقه و کسب 4 امتیاز در رتبه دهم ایستاده است.

هفته پنجم لیگ بیست و چهارم 

نساجی- استقلال 

ورزشگاه: شهیدوطنی قائمشهر

جمعه 30 شهریور 1403، ساعت 17:15

تیم داوری: علی صفایی – محمدعلی پورمتقی – یعقوب سخندان – وحید زمانی

9098