دردسر بزرگ؛ استقلال به سقف رسید!

دردسر بزرگ؛ استقلال به سقف رسید!

پایگاه خبری فوتبالی- به نظر می‌رسد استقلال حتی پاداش احتمالی لیگ نخبگان را از همین حالا خرج کرده است.

به گزارش فوتبالی، در حالی که جواد نکونام در نشست خبری بعد از بازی استقلال و ملوان بندرانزلی اعلام کرد تیمش به بازیکنان جدید نیاز دارد اما بررسی‌ها نشان می‌دهد استقلال با فعالیتی که در بازار نقل و انتقالات داشته به سقف بودجه مصوب رسیده است و دیگر نمی‌تواند بازیکنی را جذب کند.

برای فصل جدید لیگ برتر سقف بودجه باشگاه‌ها 325 میلیارد تومان تصویب شده بود که با پاداش‌ها و لحاظ کردن حضور در بازی‌های آسیایی، به حداکثر 425 میلیارد تومان می‌رسد. شب گذشته محمد حسین میثاقی مجری برنامه فوتبال برتر مدعی شد که خیلی از تیم‌ها از سقف بودجه عبور کرده‌اند و به نظر می‌رسید یکی از باشگاه‌های مد نظر او استقلال است. 

از طرفی شب گذشته در برنامه فوتبال برتر اعلام شد که باشگاه استقلال با فسخ یک طرفه قرارداد مهرداد محمدی، محمدحسین مرادمند، سینا سعیدی فر و منتظر محمد قصد داشته فضایی در بودجه‌اش ایجاد کند تا بتواند قرارداد گوستاوو بلانکو را ثبت کند و کارت بازی او را بگیرد. اما مساله اینجاست که استقلال دقیقا به نقطه سقف قرارداد رسیده و دیگر نمی‌تواند بدون کاهش دستمزد یا خارج کردن بازیکن جدید، قرارداد شخص دیگری را ثبت کند!

سایت روزنامه خبر ورزشی در این باره نوشته است: «آبی‌ها پایتخت تاکنون دقیقا 475 میلیارد تومان هزینه کرده‌اند که شامل 800 هزار دلار پاداش AFC برای حضور در لیگ نخبگان هم می‌شود. یعنی استقلال حتی با لحاظ پاداش لیگ نخبگان که بعدا واریز می‌شود، تمام آن چیزی که می‌توانسته را هزینه کرده و دیگر نمی‌تواند هیچ نفر دیگری را به فهرست اضافه کند چرا که از سقف عبور می‌کند.»

البته به نظر می‌رسد لیست استقلال تغییر و تحولات دیگری هم خواهد داشت. چرا که حداقل 3 بازیکن خارجی باید از لیست این تیم کنار گذاشته شوند. بنابراین احتمالا فضای بودجه این تیم هم تغییر خواهد کرد. پس باید منتظر بمانیم و ببینیم تکلیف بازیکنانی مثل مهرداد محمدی و محمد حسین مرادمند در این میان چه خواهد شد.

1359