شاهکار AFC؛ تیمداری جز در فوتبال ممنوع!

شاهکار AFC؛ تیمداری جز در فوتبال ممنوع!

پایگاه خبری فوتبالی - مهدی تاج خبر از تصمیم بسیار عجیب ای‌اف‌سی در آینده برای باشگاههای فوتبال داد.

به گزارش فوتبالی، مهدی تاج در نشست خبری خود با خبرنگاران در تبریز، برای اولین بار خبر بسیار عجیبی از تصمیم جدید ای‌اف‌سی را نقل کرد که در نوع خود شاهکار است! موضوعی که در صورت تحقق، بسیاری از باشگاه های ایرانی را با مشکلاتی اساسی رو به رو خواهد کرد.

طبق اعلام مهدی تاج که یکی از نواب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا هم هست، ای‌اف‌سی در نظر دارد در آینده‌ای نزدیک، باشگاه‌داری در رشته های ورزشی دیگر را برای باشگاه هایی که در فوتبال فعالیت می‌کنند، ممنوع کند! 

به عبارت دیگر، نظر ای‌اف‌سی تبدیل باشگاه‌ها به تیم فوتبال است که فقط امکان فعالیت در رشته‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی را در رده آقایان و بانوان را داشته باشند.

این تصمیم ای‌اف‌سی در نوع خود شاهکار است و یک ابداع من درآوردی محسوب می‌شود که در هیچ کجا امتحان نشده است! برای مثال باشگاههای مطرحی همچون رئال مادرید و بارسلونا به جز فوتبال در رشته هایی دیگر نظیر بسکتبال هم تیمداری می‌کنند و منعی ندارند و مشخص نیست این طرح عجیب غریب چگونه در کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح شده است.

در صورتی که این قانون تصویب شود، باشگاه های زیادی در ایران از جمله سپاهان اصفهان، ذوب آهن اصفهان، گل گهر سیرجان، مس کرمان، مس رفسنجان، مس سونگون، چادرملو اردکان و … با دردسرهای بزرگی رو به رو خواهند شد و شاید برخی از آن‌ها تصمیم به تعطیل کردن تیم فوتبال خود بگیرند.

البته تاج اعلام کرد که به پیشواز این قانون نمی‌روند و تلاش می‌کنند که تصویب نشود و به نظر باید امیدوار بود ای‌اف‌سی این قانون عجیب خود را تصویب نکند!

1997