خبر ویژه/ تست اعتیاد از تست‌های ایمفارک حذف شد؛ از مربیان لیگ برتری دیگر، تست اعتیاد گرفته نمی‌شود!

خبر ویژه/ تست اعتیاد از تست‌های ایمفارک حذف شد؛ از مربیان لیگ برتری دیگر، تست اعتیاد گرفته نمی‌شود!

پایگاه خبری فوتبالی- تا سال گذشته قبل از شروع لیگ برتر روند مرکز پزشکی فیفا در ایران (ایفمارک) این بود که در کنار تست‌هایی که از بازیکنان گرفته می‌شد از کادر فنی و سرپرستی تیم‌ها و حتی از سرمربیان تیم‌های لیگ برتری تست اعتیاد گرفته می‌شد.

به گزارش فوتبالی، طبق برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ قرار است از 25 مرداد فصل جدید آغاز می‌شود. همه تیم‌های لیگ برتری هم در حال آماده‌سازی برای حضور در این مسابقات هستند. هم‌اکنون اردوی آماده‌سازی تیم‌ها در شهر خودشان، یا در شهرهای دیگر ایران است و اردوهای خارجی هم به پایان رسیده است. 

اما یکی از پیش‌شرط‌های برگزاری مسابقات لیگ برتر و حتی پیش‌شرط انعقاد قرارداد و پس از حضور در مسابقات لیگ برتر، شرکت در تست‌های پزشکی ایفمارک است. این تست‌ها چند سالی است که در مرکز ملی ایفمارک با کیفیت بالا برگزار می‌شود و همه بازیکنان موظفند در آن شرکت کنند و اگر مشکل جدی نداشته باشند مجوز بازی در لیگ برتر را می‌گیرند.

در این تست‌های پزشکی البته مربیان تیم‌ها حضور ندارند اما برخی تست‌ها هم تا سال گذشته از آنها گرفته می‌شد. تا سال‌ گذشته یکی از این تست‌هایی که از مربیان گرفته می‌شد، تست اعتیاد بود.

چند روز پیش خبری منتشر شد که گفته بود تست اعتیاد هم از مربیان و سرمربیان لیگ برتری گرفته می شود اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این خبر دیگر درست نیست و امسال قرار نیست از مربیان و سرمربیان تست اعتیاد گرفته شود و مربیان لیگ می‌توانند برتری بدون انجام تست خاصی می‌توانند روی نیمکت تیم‌های خودشان بنشینند.

این دستور از سمت سازمان لیگ به ایفمارک داده شده و از همین فصل اجرا می‌شود. در فصول گذشته همیشه این سوال وجود داشت که پاسخ تستهای اعتیاد مربیان لیگ برتری چه بوده و چند تست مثبت وجود داشته که ایفمارک با حساسیت ویژه‌ای از پاسخ این تست مراقبت کرد تا نتایج رسانه‌ای نشود. هر چند برخی خبرها حاکی از آن بود که در میان تست‌ها، تست مثبت هم وجود داشته است. 

در هر حال امیدواریم هیچ کدام از مربیان و سرمربیان لیگ برتری اعتیاد نداشته باشند، اما اگر خدای نکرده و زبانمان لال، مربی و سرمربی معتاد به هر نوع مواد مخدری هم وجود داشته باشد، می‌تواند با خیال راحت در لیگ برتر مربیگری کند و تست اعتیاد ندهد! 

1359