خبر ویژه/ رد صلاحیت مهدی تاج تکذیب شد

خبر ویژه/ رد صلاحیت مهدی تاج تکذیب شد

پایگاه خبری فوتبالی- رد صلاحیت یکی از سه نامزد پست ریاست فدراسیون فوتبال تکذیب شد.

به گزارش فوتبالی، در شرایطی که امروز برخی رسانه‌ها از رد صلاحیت مهدی تاج خبر داده بودند – جدا از روزنامه جام جم، خبرگزاری مهر هم مدعی شده بود که روز گذشته نامه‌ای حقوقی در اختیار دبیرکل فدراسیون قرار گرفته است که طی آن اسامی میرشاد ماجدی و عزیزالله محمدی به عنوان افراد بدون مشکل قضایی برای شرکت در انتخابات فدراسیون اعلام شده است اما در این نامه هیچ اشاره‌ای به اسم مهدی تاج نشده است – محمد حسین حمیسی، رئیس حراست فدراسیون فوتبال در گفت و گو با خبرگزاری فارس این خبر را تکذیب و اعلام کرد که تا کنون هیچ عدم احراز صلاحیتی از هیچ نهادی به این حراست که مسئول پیگیری اینگونه مکاتبات است واصل نشده است. در واقع حمیسی صحبتهای حسن کامرانی فرد دبیرکل فدراسیون فوتبال را تکذیب کرد.

اما بر اساس اطلاعات فوتبالی، خبر رد صلاحیت مهدی تاج به چند دلیل نمی‌تواند درست باشد. دلیل اول اینکه وقتی کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال، در فاصله کمتر از یکماه (طبق اساسنامه ۲۱ روز تا انتخابات این مجموعه) فهرست نامزدهای واجد شرایط را اعلام می‌کند، این به معنای نهایی بودن لیست نامزدهاست و بحثهایی که درباره امکان رد صلاحیت نامزدها، حتی در فاصله 24 ساعت تا انتخابات هم مطرح شده، صحت ندارد.

از طرف دیگر، نهادهای چهارگانه که وظیفه بررسی صلاحیت نامزدهای پست ریاست فدراسیون فوتبال را داشتند، صلاحیت هر سه نامزد را تایید و این موضوع را به صورت کتبی به اطلاع آنها رسانده‌اند.

نکته بعدی اینکه فیفا در چند وقت اخیر به شکل ویژه‌ای خبرهای مربوط به فوتبال ایران را رصد کرده و این موضوع را می‌توان از دو نامه اخیر این نهاد به فدراسیون فوتبال متوجه شد.

قطعا اگر قرار به رد صلاحیت یکی از سه نامزد پست ریاست فدراسیون فوتبال باشد، فیفا از کنار این مساله عبور نخواهد کرد و واکنش شدیدی به آن نشان خواهد داد و حتی احتمال تعلیق فدراسیون فوتبال و از آن بدتر حذف تیم ملی از جام جهانی وجود دارد چرا که فعالیتهای یک فدراسیون متخلف از دید فیفا، حداقل 3 ماه معلق خواهد شد تا کمیته عادی‌سازی یا انتقالی تشکیل شود و با توجه به آنکه جام جهانی کمتر از سه ماه دیگر شروع خواهد شد، خطر بزرگی، فوتبال ایران را در صورت رد صلاحیت یکی از نامزدها تهدید خواهد کرد.

به نظر می‌رسد یک جریان رسانه‌ای هدفدار در حال پمپاژ اخباری خطرناک و البته بی‌پایه و اساس است و هدف آنها بیشتر تسویه‌حساب با شخص است تا فکر کردن به منافع فوتبال ایران. رسانه‌های مستقل وظیفه دارند در این‌ زمینه شفاف‌سازی کنند تا اخبار دقیق و درست به آگاهی افکار عمومی برسد.

1984