با حضور کاکوتا و اندونگ؛ بازگشت چشمی به پست غیرمحبوب؟

با حضور کاکوتا و اندونگ؛ بازگشت چشمی به پست غیرمحبوب؟

پایگاه خبری فوتبالی- پست بازی روزبه چشمی در فصل آینده، مانند تمام این سال‌ها یک علامت سوال خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، پست بازی روزبه چشمی در بیست و چهارمین دوره لیگ برتر، کجاست؟ او بالاخره این فرصت را پیدا می کند تا به مکان بازی موردعلاقه اش در مرکز زمین برود یا بازهم مجبور است به عنوان یک مدافع ایفای نقش کند؟

 در فاصله کمتر از 10 روز تا شروع فصل، هنوز کسی جواب این سوالات را نمی داند. 

البته بعید هم هست چشمی در این فصل، جای ثابتی داشته باشد. شماره 4 بازهم باید بین آخرین مدافع و یک هافبک دفاعی رفت و آمد کند.

با جذب سامان فلاح، تمدید قرارداد سهرابیان و باقی ماندن سلیمی و سیلوا، استقلال برای بازی با زنجیره دفاعی 4 نفره، کم و کسری ندارد. به همین دلیل، احتمال انتقال روزبه چشمی به مرکز زمین بالا خواهد رفت. او در بازیهای تدارکاتی هم چنین نقشی داشت و طبق معمول، درخشان ظاهر شد.

با حضور چشمی در مرکز زمین، استقلال باید هافبکهای زیادی را روی نیمکت بنشاند. جذب اندونگ یعنی او و چشمی به عنوان 2 هافبک دفاعی در مرکز زمین بازی خواهند کرد. و این یعنی نیمکت‌نشینی کامل رضاوند و نیک‌نفس. درحالیکه اگر چشمی به عقب زمین و خط دفاعی برود، یکی از این دو نفر وارد ترکیب اصلی خواهند شد.

با قطعی شدن انتقال کاکوتا، نکونام در فاز هجومی هم باید مهره های زیادی را روی نیمکت بنشاند. با فرض حضور ماشاریپوف، بلانکو و کاکوتا در تیم 1+3 هجومی، فقط یک جای خالی در ترکیب اصلی موجود است درحالیکه اسلامی، کوشکی و محمدی (پس از پایان دوران محرومیت) کاندیدای تصاحب آن هستند.

نکونام در ژانر مربیانی است که نمونه ویژه‌شان کی‌روش و مورینیو هستند؛ مردانی که به استحکام دفاعی، اصرار و علاقه زیادی دارند. 

با توجه به حضور رامین رضاییان و علاقه بالای او به هجوم، شاید نکونام درنهایت تصمیم بگیرد همچنان با سیستم 3 مدافع بازی کند تا شماره 10 کمترین دغدغه دفاعی را داشته باشد. اگر چنین اتفاقی بیفتد، چشمی به عنوان تنها بازیکنی که می تواند در راس عقب بازی کند به خط دفاع نقل مکان می کندو باید با پست مورد علاقه‌اش در هافبک دفاعی خداحافظی کند.

آرایش استقلال در چنین چیدمانی، احتمالا اینگونه خواهد بود: حسینی، چشمی، فلاح، سهرابیان، رضاییان، اندونگ، رضاوند، زکی پور، کاکوتا، ماشاریپوف و بلانکو.

ماندن چشمی در خط میانی اما آبی ها را با چیدمان 1-3-2-4 روانه زمین می کند و او می‌تواند با خط دفاعی خداحافظی کند.

4326