گزارش فنی/ استقلال می‌خواهد بین‌المللی‌ترین ورژنش باشد؛ خارجی های با کیفیت یا هندوانه‌های در بسته؟

گزارش فنی/ استقلال می‌خواهد بین‌المللی‌ترین ورژنش باشد؛ خارجی های با کیفیت یا هندوانه‌های در بسته؟

پایگاه خبری فوتبالی- با نزدیک‌ شدن به روزهای پایانی نقل و انتقالات و آغاز فصل جدید لیگ برتر شاهد تکمیل استقلال مدل 1403 هستیم.

به گزارش فوتبالی، استقلال فصل گذشته 3 جام را از دست داد. نه دستش به جام حذفی رسید و نه دستش به جام لیگ برتر و خود به خود هم سوپرجام را از دست داد. ضمن اینکه استقلال در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور نداشت.

در هر حال، استقلال فصل گذشته با همه افت و خیزهایش نایب قهرمان لیگ برتر شد. ضمن اینکه در سیستم مدیرعامل برکنار شده که هیچ وقت دلیل برکنار شدنش را متوجه نشدیم، استقلال موفق شد مجوز حرفه‌ای بگیرد تا امسال تواند با سهمیه مستقیم، در لیگ نخبگان شرکت کند. 

فعلا هم نکونام با وجود همه شایعات و اخبار تایید شده و تایید نشده سرمربی استقلال مانده است اما با انتخابات ریاست جمهوری و عوض شدن وزیر نفت، مطمئنا تغییرات مدیریتی در استقلال در راه خواهد بود. حالا باید دید در ادامه چه اتفاقاتی خواهد افتاد. در هر حال، باشگاه استقلال در بازار نقل و انتقالات، به غیر از دو بازیکن بوسنیایی که جنجالی هم شده‌اند، با دست و فرمان نکونام پیش رفته است. ورودی‌ها و بازیکنان خارجی و داخلی نشان می‌دهد که استقلال تقریبا کارش در فصل نقل و انتقالات به پایان رسیده است. از اردو و تمرینات استقلال خبر می‌رسد جواد نکونام در این فصل می‌خواهد با سیستم ۴-۲-۳-۱ بازی کند. در این گزارش فنی، قصد داریم ترکیب استقلال و چینش فنی آن را در فصل پیش رو با هم مرور کنیم:

دروازه‌بان 

پرترافیک‌ترین خط استقلالی‌ها درون دروازه‌ است که سرانجام این غربالگری به سه نفر رسید. سیدحسین حسینی برای یازدهمین فصل در ترکیب استقلال به میدان خواهد رفت. خالدآبادی دروازه بان دوم آبی‌هاست ، امیرحسین نیک‌پور دروازه‌بان سوم استقلال است که از گل‌گهر به این تیم پیوست. به این ترتیب استقلال با دروازه‌بان بی‌کیفیت بوسنیایی، یعنی کیوسفسکی و البته محمدجواد کیا و سینا سعیدی‌فر می‌خواهد خداحافظی کند. البته خداحافظی با دروازه‌بان بوسنیایی، به این راحتی نیست و باید باشگاه غرامت سنگینی به او بدهد اما نکونام به هیچ وجه زیربار این دروازه‌بان نرفته است. 

دفاع راست

انتخاب اول نکونام در این پست، مهم‌ترین خرید استقلال در تابستان یعنی رامین رضاییان است که در این فصل با شماره 10 قرار است برای استقلال بازی کند. ذخیره او سامان تورانیان است که در حالت عادی بعید است زیاد به او بازی برسد. مگر اینکه رضاییان مصدوم شود یا اینکه در جریان بازی تعویض شود.

دفاع چپ 

دست استقلال در این پست کاملا پر است، هم زکی‌پور و هم ابوالفضل جلالی در خدمت نکونام هستند. پیش‌بینی می‌شود استقلال فصل را با زکی‌پور شروع کند تا جلالی به مرز آمادگی برسد. جلالی مصدومیتی هم داشته است. البته احتمالا باشگاه فکر نمی‌کرد کار سربازی جلالی درست شود، اما کار جلالی درست شد تا نکونام خیالش از دفاع چپ راحت باشد. در این پست شاهد رقابت زکی پور و جلالی خواهیم بود.

دفاع وسط

استقلال در این پست هم چهار به علاوه یک ستاره دارد. سیلوا، آرمین سهرابیان، سامان فلاح و ایمان سلیمی به اضافه یک روزبه چشمی آماده که هر جا قرار باشد استقلال تغییر سیستم دهد آماده بازی است. سیلوا و سهرابیان احتمالا نفرات فیکس نکونام خواهند بود مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد.

هافبک دفاعی و هافبک باکس تو باکس

آبی‌ها برای هافبک دفاعی روزبه چشمی و زبیر نیک‌نفس را در اختیار دارند و برای پست شماره 8 اندونگ و رضاوند آماده و در خدمت کادر فنی هستند که با حضور اندونگ، احتمالا رضاوند ذخیره شود. اندونگ قرار است همان نقشی را در استقلال ایفا کند که قرار بود علی کریمی ایفا کند. علی کریمی که البته با پروپاگاندای باشگاه استقلال در خبرسازی مواجه شد و مشخص بود که او با توجه به شرایط خودش و پنجره بسته تیمش در ترکیه، نمی‌تواند به استقلال بیاید.

پلی میکر 

چه گزینه‌ای در این پست بهتر از کاپیتان تیم ملی فوتبال ازبکستان؟ مرد بدون جانشین استقلال این فصل هم قرار است ستاره این تیم باشد. ماشاریپوف، این فصل مطمئنا از فصل بهتر و جاافتاده‌تر برای استقلال بازی خواهد کرد.

وینگرها 

استقلال در این پست 5 گزینه دارد که قرار است دوتای آنها بازی کنند. از این 5 نفر،  4تای آنها خریدهای جدید هستند. مهرداد محمدی که 6 بازی اول استقلال را به دلیل محرومیت از دست داده تنها بازمانده آبی‌ها از فصل قبل است اما اسلامی و کوشکی دو خرید لیگ برتری استقلال هستند که بعید است زیاد به کوشکی بازی برسد. کاکوتا و زیلیکیچ دو خرید خارجی این تیم برای پست وینگر هستند که زیلیکیچ با توجه به جنجالی که در جذبش شده برای راضی ماندن باشگاه و هلدینگ و کسی که احتمالا او را به استقلال آورده است، روی نیمکت ذخیره می‌رود و از دقیقه 80 و 85 به بعد ممکن است به بازی بیاید. به نظر می‌رسد، استقلال با اسلامی و کاکوتا فصل را آغاز خواهد کرد.

فوروارد

استقلال در این پست هم دو مهاجم هدف در اختیار دارد. بلانکو انتخاب اول نکونام خواهد بود و آرمان رمضانی ذخیره او. مطمئنا بلانکو، فیکس است اما اگر روزی او مصدوم یا محروم شود، آرمان رمضانی هرگز در حد و اندازه بلانکو نخواهد بود. گفته می‌شد که نکونام یک مهاجم شش دانگ خارجی هم می‌خواسته که دیگر با توجه به ترافیک موجود در بین خارجی‌ها، امکان حضور مهاجم خارجی وجود نداشت. حالا مشخص است که از بین خارجی‌های استقلال، یامگا به خاطر مشکل نداشتن بینایی چشم چپ، دروازه‌بان بوسنیایی بی کیفیت، و منتظر محمد سرحال و آماده به خاطر دلایل نامعلوم، مدنظر جواد نکونام نیستند. باید دید خارجی‌های استقلال با کیفیت خواهند بود یا هندوانه‌های دربسته؟ 

در کل استقلال طوری بسته شده که هم قابلیت بازی با ۴ مدافع و هم بازی با ۳ مدافع را دارد. روی کاغذ همه چیز برای موفقیت این تیم آماده است و باید ببینیم کادرفنی استقلال می‌تواند در فصل دوم حضورشان در این تیم ، استقلال را قهرمان کند یا نه.

ترکیب احتمالی استقلال در شروع فصل:

سید حسین حسینی

رامین رضاییان، سیلوا، آرمین سهرابیان، میلاد زکی‌‌پور

روزبه چشمی، اندونگ 

محمدحسین اسلامی، ماشاریپوف، کاکوتا

بلانکو

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی