آنالیز گل‌های العروبه به استقلال؛ آبی‌ها زیرِ پرس اشتباه می‌کنند

آنالیز گل‌های العروبه به استقلال؛ آبی‌ها زیرِ پرس اشتباه می‌کنند

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال در بازی با تیم نه چندان قدرتمند العروبه دو گل دریافت کرد.

به گزارش فوتبالی، استقلال دو روز پیش در آخرین بازی تدارکاتی خودش در اردوی ترکیه موفق شد با نتیجه 3 بر دو تیم العروبه عربستان را شکست بدهد. در این بازی رامین رضاییان، آرش رضاوند و زیلیکیچ برای استقلال گلزنی کردند و هر دو گل العروبه عربستان نیز توسط فهد الزبیدی به ثمر رسید.

العروبه یکی از تیم‌های عربستان است که فصل گذشته در لیگ دسته اول عربستان به مقام دوم رسید و توانست به لیگ حرفه‌ای عربستان که بالاترین سطح فوتبال باشگاهی در این کشور است صعود کند. سرمربی این تیم هم آلوارو پاچکوی پرتغالی است.

با توجه به سطح تیم العروبه طبیعی بود که استقلال بتواند این تیم را شکست بدهد. اما این که دروازه استقلال مقابل چنین تیمی دو بار باز شود چندان قابل پیش‌بینی نبود و به نظر می‌رسد این مساله هواداران استقلال را نگران کرده است. به خصوص این که استقلالی‌ها در این بازی تقریبا با همه عناصر اصلی خط دفاعی‌شان به زمین رفته بودند.

البته این یک بازی تدارکاتی بود و شاید نتیجه آن چندان اهمیتی نداشته باشد. اما چیزی که در چنین بازی‌هایی اهمیت دارد شناخت نقاط ضعف و قوت تیم‌هاست. در بازی استقلال و العروبه مهم‌‌ترین چیزی که باید ذهن کادر فنی استقلال را به خودش مشغول کند دو گلی است که این تیم دریافت کرد.

روی گل اول، خط دفاع استقلال تحت فشار قرار گرفت. آرمین سهرابیان وقتی بیرون از محوطه جریمه خودی توپ را از سید حسینی گرفت گزینه‌های زیادی برای پاس دادن نداشت. به همین دلیل پا به توپ به داخل محوطه جریمه آمد تا شاید هم‌تیمی‌هایش جا عوض کنند. سهرابیان که چپ‌پا است بعد از کمی حرکت پابه‌توپ سعی کرد با پای راست توپ را به روزبه چشمی که بیرون محوطه ایستاده بود بدهد اما ضربه پای راست او خوب نبود و به مهاجم حریف رسید. مهاجم حریف یک پاس عمقی کوتاه به فهد الزبیدی داد و همین بازیکن توپ را وارد دروازه کرد.

روی گل دوم هم سهرابیان در نیمه زمین حریف، توپ را به جلال‌الدین ماشاریپوف داد. ماشاریپوف ناگهان با پرس حریف روبرو شد و توپ را به فهد الزبیدی داد. این بازیکن هم با یک استارت انفجاری وارد زمین استقلال شد و از سهرابیان عبور کرد و داخل محوطه جریمه با خطای رافائل سیلوا متوقف شد. داور هم پنالتی اعلام کرد و با این پنالتی گل دوم العروبه وارد دروازه استقلال شد.

چیزی که روی دو گل خورده استقلال به وضوح قابل مشاهده بود ضعف و دستپاچگی بازیکنان این تیم زیر پرس حریف بود. در هر دو گل خورده، این بازیکنان استقلال بودند که صاحب توپ بودند اما آن را لو دادند و همین لو دادن منجر به گل‌های حریف شد.

دیدن این ضعف نیاز به ذره بین یا آنالیز ریزبینانه نداشت. چون خیلی مشهود بود و به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که کادر فنی استقلال هم متوجه آن شده‌‌اند. اما حل کردن این مساله می‌تواند به مهم‌ترین ماموریت جواد نکونام تا پیش از شروع لیگ بیست و سوم تبدیل شود.

1359