حریفان آسیایی سرخابی‌ها؛ همان همیشگی!

حریفان آسیایی سرخابی‌ها؛ همان همیشگی!

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال و الهلال، پرسپولیس و النصر دو قرعه سخت و البته جذاب برای نمایندگان ایران است که گویا از آن گریزی نخواهد بود.

به گزارش فوتبالی، سیدبندی لیگ قهرمانان آسیا مشخص شد تا حریفان احتمالی نمایندگان ایران مشخص شوند. حالا هواداران علاوه بر این که باید نگران نقل وانتقالات تیمشان برای قهرمانی در لیگ برتر باشند با مشخص شدن حریفان آسیایی امیدوارند تا تیم‌هایشان با قدرت برای رقابت با آنها آماده شوند. 

یکی، دو سالی است که به لطف ریخت و پاش‌های تیم‌های عربی، وقتی که زمان قرعه کشی بازی‌ها می‌شود هواداران منتظرند تا ببینند تیم‌هایشان در قرعه‌کشی آسیایی قرار است با کدام ستاره‌های اروپایی روبرو شود.

در این میان به نظر می‌رسد که سرنوشت 2 تیم ایرانی با 2 تیم گره خورده است. رونالدو و هم‌تیمی‌هایش برای رسیدن به مراحل بالاتر انگار مسیرشان از پرسپولیس می‌گذرد و استقلال و الهلال هم حریف همیشگی هم هستند.

هر باشگاه با چهار تیم در سید نخست و با چهار تیم در سید دوم روبه‌رو می‌شود و به طور کلی هشت مسابقه را برگزار کند.

 قانون مهم بازی‌ها این است که تیم‌هایی از یک کشور، با هم روبه‌رو نمی‌شوند. از آنجایی که 6 تیم در سید دوم قرار دارند که 2 تیم از آنها عربستانی هستند، در نتیجه الهلال عربستان که در سید نخست قرار دارد، با دو تیم سعودی یعنی النصر و الاهلی بازی نخواهد کرد و این یعنی قطعی بودن بازی با استقلال.

 دو تیمی که بیش از این 12 بار به مصاف هم رفته‌اند و استقلال شاید بیش از تعداد بازی‌هایش با تیم‌های لیگ برتری با این نماینده از عربستان بازی کرده است!

سرنوشت بازی پرسپولیس و رونالدو هم تا حدودی به شاگردان مورایس ارتباط دارد. اگر سپاهان صعود کند و تعداد تیم‌های ایرانی در سید 2 به عدد 2 برسد پرسپولیس و رونالدو به هم می‌رسند. در صورت صعود نکردن سپاهان اما پرسپولیس شانس کمی دارد که به  دیدار مجدد با ابرستاره پرتغالی و هم تیمی‌هایش نرود.

4326