قرعه کشی لیگ نخبگان آسیا لو رفت؛ استقلال و پرسپولیس 8 حریف مشترک دارند!

قرعه کشی لیگ نخبگان آسیا لو رفت؛ استقلال و پرسپولیس 8 حریف مشترک دارند!

پایگاه خبری فوتبالی- قرعه کشی مسابقات لیگ نخبگان آسیا ظهر روز جمعه برگزار می‌شود.

به گزارش فوتبالی، شب گذشته و با برگزاری آخرین بازی مرحله پلی آف، جدول مسابقات لیگ نخبگان آسیا در منطقه غرب تکمیل شد. در آخرین بازی تیم الغرافه قطر موفق شد با یک گل شباب الاهلی امارات را شکست بدهد و وارد جدول اصلی لیگ نخبگان آسیا شود. 

به این ترتیب تیم‌های العین امارات، الهلال عربستان، السد قطر، پرسپولیس ایران، پاختاکور ازبکستان و الشرطه عراق در سید یک و تیم‌های النصر و الاهلی عربستان، الریان قطر، استقلال ایران، الوصل امارات و الغرافه قطر در سید دوم مسابقات قرار گرفتند.

قرعه کشی لیگ نخبگان آسیا روز جمعه در مقر AFC درکوالالامپور مالزی برگزار می‌شود و تیم‌ها رقبای خود را خواهند شناخت. اما از آنجا که لیگ نخبگان آسیا با یک فرمت جدید برگزار می‌شود و محدودیت‌هایی هم دارد تقریبا می‌شود از الان حدس زد که رقبای استقلال و پرسپولیس در این مسابقات کدام تیم‌ها هستند.

در فرمت جدید با این که 12 تیم در جدول حضور دارند اما هر تیم فقط 8 مسابقه برگزار خواهد کرد. 4 مسابقه در زمین خودش و 4 مسابقه در زمین حریفان. هر تیم با 4 تیم از سید یک و با 4 تیم از سید دو بازی می‌کند. اما هیچ تیمی با تیمی از کشور خودش روبرو نخواهد شد. این یعنی در مرحله اول که به صورت لیگ برگزار می‌شود نباید منتظر تقابل استقلال و پرسپولیس با هم باشیم.

در این مرحله تیم‌های ایرانی و اماراتی هم با هم روبرو نمی‌شوند. چون ایران و امارات هر کدام دو نماینده دارند و به لحاظ جدولی و لحاظ کردن سیدبندی، امکان روبرو شدن‌شان با هم وجود ندارد. این یعنی استقلال و پرسپولیس با هم و با تیم‌های العین و الوصل امارات بازی نخواهند کرد.  

به این ترتیب تکلیف قرعه کشی روشن است. الان پرسپولیس می‌تواند فقط با تیم‌های الهلال، النصر و الاهلی عربستان، السد، الریان و الغرافه قطر، پاختاکور ازبکستان و الشرطه عراق بازی کند. استقلال هم دقیقا با همین تیم‌ها بازی خواهد کرد.

تنها تفاوتی که در بازی‌های استقلال و پرسپولیس مقابل حریفان‌شان ایجاد می‌شود مساله میزبانی و میهمانی است. مثلا اگر استقلال به قید قرعه با الهلال در تهران بازی کند پرسپولیس باید در عربستان با این تیم روبرو شود. یا اگر پرسپولیس در تهران با السد روبرو شود استقلال باید در قطر با همین تیم بازی کند.

این شکل برگزاری می‌تواند امکان مقایسه بهتر و دقیق‌تری برای دو تیم استقلال و پرسپولیس فراهم کند. چرا که رقبای دو تیم مشترک است و هر تیمی که بهتر عمل کند در جدول بالاتر قرار می‌گیرد و می‌تواند مدعی باشد که تیم بهتری نسبت به رقیب دیرینه‌اش دارد.

1359