خبر ویژه/ بازشدن پرونده‌های مدیران سابق استقلال و پرسپولیس در محاکم قضایی!

خبر ویژه/ بازشدن پرونده‌های مدیران سابق استقلال و پرسپولیس در محاکم قضایی!

پایگاه خبری فوتبالی- این جمله را بارها شنیده ایم. اینکه برخی از مدیران باشگاه‌های دولتی به حیف و میل اموال دولتی متهم هستند.

به گزارش فوتبالی، همزمان با کشف و بررسی پرونده فساد در فوتبال که از باشگاه مس رفسنجان شروع و به احضار، بازجویی و بازداشت چند مدیر سابق و فعلی باشگاه‌های لیگ برتری، چند مدیر سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال و چند فعال رسانه‌ای منجر شد و حالا نام باشگاه گل گهرسیرجان و مس کرمان وسط آمده، بر اساس برخی خبرها عملکرد مدیران قبلی باشگاه‌های پرطرفدار پرسپولیس و استقلال هم زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی قرار گرفته است.

چیزی که مساله سرخابی‌ها را با پرونده‌هایی که اخیرا با نام «فساد در فوتبال» متفاوت می‌کند این است که پرونده‌ سرخابی‌ها تحت عنوان سوءمدیریت و حیف و میل اموال دولتی بررسی می‌شود. ظاهرا این مساله از وقتی سرخابی‌ها از ماکلیت وزارت ورزش درآمدند و به بخش خصوصی واگذار شدند بیشتر و سریع‌تر پیشگیری می‌شود.

دیروز یکی از روزنامه های ورزشی خبر داده بود که ماجرای حیف و میل اموال دولتی در باشگاه‌های فوتبال ایران وارد فاز تازه و جدی شده است. ظاهرا پرونده‌های قدیمی‌تر برخی از مدیران سرخابی به شکل جدی در قوه قضاییه در حال پیگیری شدن هستند. هر چند که پیش از آن هم هرگز مختومه نشده و به بایگانی سپرده نشده بودند.

روزنامه گل نوشته است: «تازه‌ترین اخباری که در این رابطه به دست ما رسیده حکایت از آن دارند که حداقل سه تن از مدیران سابق باشگاه آبی‌پوش تهرانی به دلایل مختلف مالی و مدیریتی، با احکامی نسبتا سنگین مواجه شده‌اند. از احکام صادر شده در رابطه با این پرونده می‌توان به زندان و شلاق اشاره کرد و البته هیچ کدام از مدیران یاد شده هم اکنون در حیطه فوتبال فعال فعالیت ندارند اما در گذشته‌های دور و نزدیک سکان هدایت باشگاه استقلال تهران را در دست داشته و ظاهراً مرتکب اشتباهات جدی شده بودند.»

در سال‌های گذشته چند مدیر باشگاه استقلال پرونده‌هایی نظیر بلیت فروشی، انحراف از بودجه و همچنین بستن قراردادهای نامتعارف با بازیکنان و البته برداشت‌های نامتعارف از حساب باشگاه داشته‌اند که کمابیش پرونده‌ها و ماجراهای آنها رسانه‌ای هم شده بود. 

البته پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این پرونده‌ها مربوط به فصل منتهی به واگذاری استقلال به بخش خصوصی و هلدینگ خلیج فارس نیست اما به فصول قبل از آن خط و ربط دارد. چندین پرونده مدیران سابق باشگاه پرسپولیس هم دوباره باز شده که مربوط به بلیت فروشی و بحث های مربوط به بستن قراردادها و اسپانسرهاست که این پرونده ها هم مربوط سه فصل پیش به قبل است.

مشخص است بحث مبارزه با فساد در فوتبال ایران به شدت جدی است و تا حصول نتایج ادامه خواهد داشت در همین رابطه قرار است به زودی اخباری هم در رابطه با باشگاه‌های دیگر منتشر شود که قطعاً برای هواداران و علاقمندان فوتبال ایران شوکه کننده خواهد بود!

1359