وقتی گواردیولای سیزده ساله به آکادمی بارسلونا پیوست (عکس)

وقتی گواردیولای سیزده ساله به آکادمی بارسلونا پیوست (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی - چهل سال پیش در چنین روزی هایی بود که پپ گواردیولا به آکادمی بارسلونا یا همان لاماسیا پیوست و به این ترتیب وارد باشگاه بارسلونا شد و دوران حرفه ای خود را در رده آکادمی شروع کرد.

به گزارش فوتبالی ، در سال 1984 بود که پپ گواردیولا برای اولین بار به آکادمی بارسلونا پیوست. او در آن زمان سیزده سال سن داشت. پپ گواردیولا قبل از آن حدود سه سال در آکادمی تیم خیمناستیک حضور داشت و پس از آن به آکادمی بارسلونا پیوست. در آن زمان هنوز به طور دقیق پست بازی کردن پپ گواردیولا مشخص نشده بود اما به مرور زمان او تبدیل به یک هافبک دفاعی شد.

پپ گواردیولا در آکادمی باشگاه بارسلونا رشد کرد و پله به پله توانست خودش را بالا بکشد و در نهایت در سال 1990 وارد تیم اصلی بارسلونا شد. او تا سال 2001 بازیکن بارسلونا بود و پس از آن جمع آبی و اناری ها را ترک کرد. گواردیولا بعدا در سال 2007 به عنوان مربی به آکادمی بارسلونا برگشت و یک سال بعد یعنی در سال 2008 سرمربی تیم اصلی بارسلونا شد و از آن جا به بعد موفقیت های او در عرصه مربیگری استارت خورد. در حال حاضر از گواردیولا به عنوان یکی از بهترین سرمربی های تاریخ فوتبال یاد می شود.

1470