آمار عجیب گزینه لالیگایی استقلال؛ دو پاس گل و 17 کارت زرد در یک فصل!

آمار عجیب گزینه لالیگایی استقلال؛ دو پاس گل و 17 کارت زرد در یک فصل!

پایگاه خبری فوتبالی- گزینه اسپانیاییِ استقلال برای پست وینگر اصلا کارنامه قابل قبولی ندارد.

به گزارش فوتبالی، بعد از جذب رامین رضاییان در هفته گذشته، به نظر می‌رسید فعالیت نقل و انتقالاتی استقلال متوقف شده است. گفته می‌شد مدیران این باشگاه به دنبال جذب یکی دو بازیکن رزومه‌دار خارجی است. البته که روز گذشته استقلال قراردار علیرضا کوشکی را رسمی کرد اما درباره خارجی‌ها فعلا ماجرا در حد گمانه‌زنی است.

اما یکی از بازیکنانی که در فضای مجازی از او به عنوان گزینه جدی استقلال نام برده شده است یکی بازیکن اسپانیایی شاغل در لالیگا است که در پست وینگر بازی می‌کند. استقلال از گوستاوو بلانکو را هم از لالیگا آورد و تجربه خوبی از این لیگ دارد.

گزینه لالیگایی استقلال ایوان آلخو وینگر اسپانیایی تیم کادیز است که فصل گذشته در 31 بازی برای این تیم بازی کرده و با توجه به پستی که دارد فقط دو پاس گل از خود ثبت کرده که این آمار برای بازیکنی در این پست با تعداد بالای بازی اصلا قابل قبول نیست.

این تنها نقطه سوال برانگیز در کارنامه آلخو نیست. مورد دیگر مربوط به  تعداد کارت زردهای آلخو در طول یک فصل است. ایوان آلخو در طول فصل ۱۷ کارت زرد دریافت کرده که در نوع خود عجیب به نظر می‌رسد.

خیلی مشخص نیست کدام ویژگی باعث شده است این بازیکن مورد توجه کادر فنی استقلال قرار بگیرد. صرفِ بازی در لالیگا معیار مناسبی برای بازی در استقلال نیست. در همین کشورهای همسایه بازیکنانی در حد و اندازه‌های اوستون اورونوف و جلال‌الدین ماشاریپوف پیدا می‌شوند که سابقه بازی در لالیگا را ندارند اما بازیکنان کارآمد و قابلی هستند.

1359