تیم‌های لالیگا، کم‌هزینه‌ترین تیم‌های اروپایی در فصل نقل و انتقالات

تیم‌های لالیگا، کم‌هزینه‌ترین تیم‌های اروپایی در فصل نقل و انتقالات

پایگاه خبری فوتبالی- تابستان داغ نقل و انتقالاتی آغاز شده و طبق معمول تیم‌های انگلیسی بیشتر از سایر تیم‌ها در این فصل هزینه می‌کنند، اما نکته جالب توجه این است که تیم‌های اسپانیایی کمتر از تیم‌های پنج لیگ معتبر اروپایی هزینه کرده‌اند.

به گزارش فوتبالی، با آغاز فصل تابستان، فصل داغ نقل و انتقالات فوتبال اروپا هم آغاز شد. جایی که تیم‌ها تلاش دارند تا با توجه به شرایط خود، با بهترین بازیکنان ممکن خود را برای شروع یک فصل خوب آماده کنند. هرچند گاهی مشکلات مالی باعث می‌شود تا انتظارات هواداران از این فصل برآورده نشود. گاهی هم عملکرد فوق‎العاده تیم‌های در پنجره نقل و انتقالات نتیجه عکس دارد و باعث نابودی یک تیم می‌شود، چرا که حضور همزمان ستاره‌های بزرگ در یک تیم ممکن است دردسر ایجاد کند.

مطابق معمول چند فصل اخیر، تیم‌های حاضر در لیگ برتر انگلیس نسبت به دیگر تیم‌های اروپایی دست بالاتر را دارند و این قدرت را دارند تا با تمکن مالی خود، در رقابت‌های نقل و انتقالاتی پیروز شوند. در کنار شش تیم بزرگ و مطرح فوتبال انگلیس، حالا چند تیم دیگر هم به جمع تیم‌های پرهزینه لیگ برتر انگلیس اضافه شده‌اند. به طور مثال نیوکاسل با مالکیت جدید خود سعی دارد هرچه سریع‌تر به موفقیت برسد و یا استون ویلا پس از صعود به لیگ قهرمانان اروپا، می‌خواهد تیمی مدعی برای این مسابقات بسازد.

اما دیگر نکته جالب توجه در خصوص نقل و انتقالات تابستانی تا اینجای کار، کم‌هزینه بودن تیم‌های اسپانیایی بوده است. تا حالا تیم‌های حاضر در لالیگا جمعا 172 میلیون یورو هزینه کرده‌اند. هرچند که انتقال رایگان امباپه به رئال مادرید و شروع نشدن فعالیت بارسلونا در ثبت چنین آماری موثر بوده است.

1428