عکس؛ پیراهن جدید بارسلونا بر تن یامال، گاوی و بالده

عکس؛ پیراهن جدید بارسلونا بر تن یامال، گاوی و بالده

پایگاه خبری فوتبالی - بارسلونا با حدود دو ماه تاخیر نسبت به روند معمول، از پیراهن جدیدش رونمایی کرد هر چند که این پیراهن تا زمستان آینده برای فروش آماده نخواهد شد!

به گزارش فوتبالی، پیراهن فصل جدید بارسلونا خیلی خاص است  چرا که این پیراهن به بهانه 125مین سالگرد تاسیس باشگاه بارسلونا طراح شده است و برای طراحی آن از اولین پیراهن تاریخ بارسلونا الهام گرفته شده است. بارسلونا در سال تاسیس خود یعنی در سال 1899 و در سال 1999 یعنی صدمین سالگرد تاسیس خود نیز پیراهن مشابهی را تن می کرد. این پیراهن به شکل راه راه همیشگی نیست بلکه نیمی اناری و نیمی آبی است. 

دلیل تاخیر در رونمایی از پیراهن جدید به علت اشتباه در طراحی اولیه است که به بارسلونا ضرر سنگینی زد. در حقیقت حضور توریست های تابستانی در شهر بارسلونا می توانست به فروش این پیراهن کمک زیادی کند اما حالا بارسلونا فرصت اوج فروش یعنی تابستان را از دست خواهد داد و مجبور است که این لباس را از پاییز عرضه کند. 

 نایکی روی پیراهن بارسلونا از اسم و آرم قبلی  شرکت اسپاتیفای استفاده کرده بود اما این شرکت سوئدی اعلام کرد که به اشتباه از لوگوی قبلی استفاده شده و باید لوگوی جدید جایگزین شود و بدین ترتیب باید طرح پیراهن عوض می شد و پیراهن هایی که در گذشته تولید شده بود، به درد نمی خورد. 

نایکی نتوانست پیراهن های جدید را به موقع تولید کند و بدین ترتیب هم خود این شرکت و هم باشگاه بارسلونا با ضرر مالی سنگینی مواجه خواهند شد. 

4125