چه کسی جانشین ساوت گیت در تیم ملی انگلیس می‌شود؟

چه کسی جانشین ساوت گیت در تیم ملی انگلیس می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- گرت ساوت گیت امروز از هدایت تیم ملی انگلیس برکنار شد و حالا رسانه‌ها گزینه‌های مختلفی برای سرمربی بعدی سه شیرها مطرح کرده‌اند.

به گزارش فوتبالی، گرت ساوت گیت چند روز پس از کسب نایب قهرمانی در یورو 2024 از هدایت تیم ملی انگلیس برکنار شد تا در جام جهانی 2026، چهره دیگری بر روی نیمکت سرمربی‌گری تیم ملی انگلیس بنشیند. گرت ساوت گیت با این‌که توانست برای اولین بار تیم ملی انگلیس را به فینال رقابت‌های جام ملت‌های اروپا برساند، اما سبک بازی تیمش مورد انتقادات زیادی قرار گرفت تا این‌که سرانجام از هدایت تیم ملی انگلیس برکنار شد.

پیش از آغاز یورو 2024 نیز چند گزینه برای جانشینی ساوت گیت مطرح شده بود، چرا که خیلی از رسانه‌ها پیش‌بینی کرده بودند در صورتی که ساوت گیت نتواند انگلیس را قهرمان کند، از هدایت این تیم برکنار می‌شود. به عقیده خیلی از کارشناسان، این سرمربی با توجه به ابزاری که در اختیار داشت، نتوانست انتظارات را برآورده کند و حداقل باید یک جام برای فوتبال انگلستان به ارمغان می‌آورد.

برخی از خبرگزاری‌ها مدعی شده بودند که پپ گواردیولا پس از جدایی از منچسترسیتی، هدایت تیم ملی انگلیس را بر عهده بگیرد؛ اما در حال حاضر گواردیولا با منچسرسیتی قرارداد دارد و بعید است مدیران باشگاه انگلیسی اجازه جدایی به او بدهند. اما یکی از گزینه‌هایی نامش بیشتر از سایر گزینه‌ها مطرح شده، ادی هاو، سرمربی نیوکاسل است.

مدیرعامل نیوکاسل اما در این رابطه گفت: «تمام تلاشم را می‌کنم تا ادی هاو را در نیوکاسل نگه دارم. او فرد مناسبی برای پروژه ما است.»

 1428