پپ گواردیولا جانشین ساوتگیت در تیم ملی انگلیس می‌شود؟

پپ گواردیولا جانشین ساوتگیت در تیم ملی انگلیس می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی – اتحادیه فوتبال انگلیس در نظر دارد تا برای جذب پپ گواردیولا به عنوان جانشین گرت ساوتگیت، پس از یورو 2024 تلاش کند.

به گزارش فوتبالی، رؤسای اتحادیه فوتبال انگلیس، باور دارند که ساوتگیت ممکن است پس از رقابت‌های بین المللی پیش رو و با توجه به اینکه در پایان سال 2024 قراردادش به اتمام می‌رسد، از سمت خود کناره گیری کند و در همین راستا، گزینه‌های خود را مورد بررسی قرار می‌دهند. هرچند، ایده هدایت سه شیرها در جام جهانی 2026 توسط این سرمربی 53 ساله، غیرممکن نیست. 

گواردیولا به عنوان یکی از گزینه‌های مورد علاقه اتحادیه فوتبال انگلیس به شمار می‌رود اما قرارداد او با منچستر سیتی، می‌تواند بزرگترین مشکل بر سر راه شکل گیری این معامله باشد، قراردادی که تا سال 2025 اعتبار دارد. ادی هاو، مائوریتسیو پوچتینو و گراهام پاتر هم در بین گزینه‌های موجود برای هدایت سه شیرها بوده اند اما دو نفر از آن‌ها در حال حاضر، در لیگ جزیره مشغول به سرمربیگری هستند.

گرت ساوتگیت که تا به حال موفق به کسب جام با تیم ملی انگلیس نشده است، مورد انتقادهای زیادی در کشور انگلیس قرار دارد اما به طور قطع در مسابقات یورو 2024، هدایت این تیم را برعهده خواهد داشت و باید دید که پس از آن سکان هدایت این تیم، در دستان چه کسی خواهد بود.

2102