رسمی؛ گرت ساوت گیت از تیم ملی انگلیس برکنار شد

رسمی؛ گرت ساوت گیت از تیم ملی انگلیس برکنار شد

پایگاه خبری فوتبالی- گرت ساوت گیت پس از ناکامی در کسب قهرمانی یورو 2024 از هدایت تیم ملی انگلیس برکنار شد.

به گزارش فوتبالی، پس از پایان رقابت‎‌های یورو 2024، گرت ساوت گیت که مورد انتقادات زیادی هم قرار گرفته بود از هدایت تیم ملی انگلیس برکنار شد تا جای خودش را به مربی دیگری بدهد. باید دید فدراسیون فوتبال انگلستان چه کسی را برای جام جهانی 2026 انتخاب می‌کند تا تیم پرستاره انگلیس را هدایت کند.

جام جهانی 2018 روسیه، نخستین تورنمنت رسمی ساوت گیت به‌عنوان سرمربی تیم ملی انگلیس بود. جایی که او توانست پس از 28 سال، سه شیرها را به نیمه نهایی جام جهانی برساند. او با ترکیبی از بازیکنان جوان و باانگیزه، نوید روزهای درخشان را به هواداران انگلیس داد. هرچند که خیلی از کارشناسان اعتقاد داشتند ساوت گیت و انگلیس خوش‌شانس بودند که توانستند تا جمع 4 تیم برتر جام جهانی پیش بروند.

اما در یورو 2020، او ثابت کرد که می‌تواند اتفاقات بزرگی رقم بزند. تیم ملی انگلیس در یورو 2020 به همراه ساوت گیت تا فینال پیش رفت و در دیدار پایانی، در حالی که با یک گل از ایتالیا پیش افتاده بود، اما در ضربات پنالتی قافیه را به آتزوری و روبرتو مانچینی واگذار کردند تا باز هم دستشان از جام کوتاه بماند.

در جام جهانی 2022 نیز انتظارات برآورده نشد و انگلیس پس از باخت مقابل فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد. در یورو 2024 هم از ابتدا ساوت گیت در کانون انتقادات قرار گرفت، اما به هر شکل ممکن تیمش را برای دومین دوره پیاپی به فینال رساند اما باز هم شکست خورد و نایب قهرمان شد.

1428